Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου 2018


Μοσχάτο, 8 Δεκεμβρίου 2018

Α. Σκοπιανό

1. Πως σχολιάζετε τη δήλωση Καμμένου σύμφωνα με την οποία «μετά τις τελευταίες δηλώσεις Ζάεφ είναι προφανές ότι έχει λήξει κάθε συζήτηση για επιβίωση της λεγόμενης συμφωνίας των Πρεσπών»;

Δυστυχώς, ακόμη και μετά τις δηλώσεις Ζάεφ, η συμφωνία παραμένει διότι ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί να τη στηρίζει. Δεν την κατήγγειλε, δεν επιδίωξε την ακύρωσή της, δεν την αμφισβήτησε. Δεν έχει, επομένως, καμιά σημασία τι λέει ο κ. Καμμένος. Ποσο μαλλον οταν ο ίδιος δεν έχει πια καμία αξιοπιστία. Ουσιαστικά προσπαθεί, με βαρύγδουπες, αλλά κενές περιεχομένου κουβέντες, να δικαιολογήσει τη στήριξη που εξακολουθει να προσφέρει στον κ. Τσίπρα, που επιμένει στην εφαρμογή της συμφωνίας. Μην ξεχνάμε ότι η Συμφωνία των Πρεσπών υπάρχει διότι ο ίδιος ο Καμμένος έδωσε στον κ. Κοτζιά και τον κ. Τσίπρα το στυλό να την υπογράψει, καταψηφίζοντας την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η Ν.Δ. Και η συμφωνία αυτή –κόντρα στις δηλώσεις Καμμένου- εξακολουθεί να επιβιώνει διότι ο ίδιος στηρίζει την κυβέρνηση που είναι έτοιμη να την κυρώσει. Ο μόνος σίγουρος δρόμος για να μην επιβιώσει η συμφωνία είναι οι εκλογές. Μόλις χτες, όμως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επαναλάμβανε ότι ο κ. Καμμένος δεσμεύτηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο πως δεν πρόκειται να στηρίξει πρόταση δυσπιστίας στην κυβέρνηση.

2. Μήπως ο κ. Καμμένος αλλάζει και πάλι στάση;  

Κοιτάξτε, όλοι οι Έλληνες έχουν συνειδητοποιήσει πια ότι είχε δίκιο η Νέα Δημοκρατία, όταν από την αρχή κατήγγειλε την κυβέρνηση πως παραχωρώντας τη δήθεν “μακεδονική εθνότητα” και γλώσσα θα αποθρασύνει τις αλυτρωτικές διεκδικήσεις των Σκοπίων. Ε λοιπόν ο τελευταίος που δικαιούται να καμώνεται τώρα ότι το κατάλαβε, είναι εκείνος που έδωσε το στυλό στον κ. Τσίπρα για να υπογράψει τη Συμφωνία των Πρεσπών. Αλλά ποιος έχασε τη ντροπή του για να την βρει ο Πάνος Καμμένος.

Β. Συνταγματική αλλαγή και διαφάνεια

1. Επιμένετε με ιδιαίτερη έμφαση στην αλλαγή του άρθρου 16. Γιατί;

Δυστυχώς η κυβερνητική πλειοψηφία αρνείται εμμονικά την αναθεώρηση του άρθρου 16, βάσει του οποίου η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Unesco που δεν επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Κάτι που επιτρέπεται ακόμη και στην Κούβα. Και η Ελλάδα δεν μπορεί να παραπέμψει στις καλένδες την αλλαγή αυτού του κρίσιμου άρθρου. Δεν αντέχουμε να περιμένουμε αλλά 10 χρόνια εγκλωβισμένοι σε ιδεοληψίες όταν ο κόσμος γύρω μας αλλάζει με τόσο γοργούς ρυθμούς. Γι αυτό και ο κ. Μητσοτάκης χθες έκανε μια νέα πρόταση στον κ. Τσίπρα. Τον προκάλεσε ευθέως να συνηγορήσει ώστε να κριθεί αναθεωρητέο το άρ. 16, έστω και με 151 βουλευτές, σε αυτή τη βουλή. Και να έρθει η επόμενη βουλή με αυξημένη πλειοψηφία 180 βουλευτών να προσδιορίσει το περιεχόμενο του. Έτσι, μπορεί να μη χρειαστεί να χαθούν 10 χρόνια για την ίδρυση και μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, εφόσον βεβαίως στην επόμενη βουλή βρεθούν 180  βουλευτές να στηρίξουν μια τέτοια επιλογή. Σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα ας βάλει επιτέλους ο κ. Τσίπρας το καλό της χώρας πάνω από τις ιδεολογικές αγκυλώσεις του κόμματός του.

2. Ποιες είναι οι προτάσεις για τη διαφάνεια και την κάθαρση της δημόσιας ζωής στο πλαίσιο της συνταγματικής αναθεώρησης; 

Πρώτα από όλα η αλλαγή του άρθρου 86 του Συντάγματος περί ευθύνης Υπουργών. Είναι μια θέση που πρότεινε ο Κ. Μητσοτάκης από το ξεκίνημα της πολιτικής του διαδρομής. Γιατί πολύ απλά δεν πρέπει οι πολιτικοί να έχουν σκανδαλωδώς προνομιακή νομική μεταχείριση σε σχέση με τους απλούς πολίτες. Αλλά και η τροποποίηση του άρθρου περί βουλευτικής ασυλίας. Σημειώνουμε ότι αυτοί που κυβερνούν άλλα λένε και άλλα κάνουν. Ενώ μιλούν εναντίον της ασυλίας την ίδια ώρα κρύβονται πίσω ακριβώς από αυτή την ασυλία. Ο κ. Καμμένος για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα κρύβεται πίσω από τη βουλευτική ασυλία για να μην αντιμετωπίσει τις συνέπειες τα χυδαιότητάς του.

3. Στο συνέδριό του, το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Διαφάνειας έθεσε το θέμα «καθαρές δημόσιες συμβάσεις- όχημα βιώσιμης ανάπτυξης και ανταγωνιστικής οικονομίας». Ποιες είναι οι προτάσεις της Ν.Δ.;

Ο Πρόεδρος του κόμματος, ο κ. Μητσοτάκης εξήγησε  ανέπτυξε για το σκοπό αυτό πέντε συγκεκριμένα βήματα:
1.    Ενοποίηση και απλοποίηση του νομικού πλαισίου. Άρση των εμποδίων που έχει θέσει η κυβέρνηση και αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας.
2. Απόλυτη ψηφιοποίηση των διαγωνιστικών διαδικασιών που θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά ώστε να μειωθεί ή και να αποκλειστεί κάθε ανθρώπινη διαμεσολάβηση.
3. Περαιτέρω ενίσχυση και εξοπλισμός με τεχνικά μέσα των Ανεξάρτητων Αρχών και του ελεγκτικού μηχανισμού.
4. Επιμόρφωση, αναβάθμιση και αξιολόγηση, των δημοσίων υπαλλήλων.
5. Σύσταση κυβερνητικού χαρτοφυλακίου που θα έχει την ευθύνη της οριζόντιας ψηφιακής πολιτικής καθώς και της παρακολούθησης κάθε διαδικασίας που αφορά επενδύσεις. Σε περίπτωση γραφειοκρατικής εμπλοκής που οδηγεί σε καθυστέρηση, η υπόθεση θα επιλύεται αμέσως σε αυτό το επίπεδο.

Γ. Το σχέδιο της Ν.Δ. για τα χρέη νοικοκυριών και επιχειρήσεων

1. Γιατί ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης αισθάνθηκε την ανάγκη να επανέλθει στην πρότασή του για τη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους;

Με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ οι Έλληνες πνίγονται στα χρέη. O κ. Τσίπρας πιστεύει ότι με την προπαγάνδα και την  έπαρση που επιδεικνύει όταν αυτοθαυμάζεται που δεν φοράει γραβάτα θα πείσει τους Έλληνες και ιδίως τη μεσαία τάξη ότι δεν τους έχει περάσει τη θηλιά γύρω από το λαιμό. Ματαιοπονεί. Γιατί οι Έλληνες βιώνουν την πραγματικότητα της πολιτικής του κ. Τσίπρα ο οποίος με κυνικό τρόπο θέλει τους φτωχούς φτωχότερους για να τους ελέγχει -έτσι νομίζει αλλά αυταπατάται- με την προπαγάνδα και τα επιδόματα. Αφού έχει οδηγήσει τους Έλληνες σε οικονομική ασφυξία δίνει πίσω το ένα από τα δέκα που τους πήρε.

Η εκτίναξη του ιδιωτικού χρέους τα τελευταία χρόνια αντικατοπτρίζει την πορεία της πραγματικής οικονομίας και τη ζοφερή κατάσταση που βιώνουν καθημερινά οι Ελληνίδες και οι Έλληνες.  Είναι, λοιπόν, ανάγκη να δώσουμε μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους έπεσαν τα χρόνια της κρίσης να ξανασηκωθούν. Και στην ελληνική οικονομία να αναπτυχθεί βιώσιμα και δυναμικά. Δεσμευόμαστε, να εισάγουμε έναν απλό μηχανισμό ρύθμισης και διαγραφής οφειλών, που δίνει αυτή τη δεύτερη ευκαιρία σε ελεύθερους επαγγελματίες και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα, για όλους τους πολίτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία, προτείνουμε –και δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε-  μία ρύθμιση 120 δόσεων. Ώστε να κάνουν μια νέα αρχή στις σχέσεις τους με το Δημόσιο. Και αυτό αφορά κατεξοχήν τις Ελληνίδες και τους Έλληνες που χρωστούν στο Κράτος μέχρι 3.000 ευρώ, δηλαδή τους 4 στους 5 οφειλέτες. Εννοείται, βέβαια, ότι για τους συνεπείς φορολογούμενους και δανειολήπτες θα υπάρχει μια ακόμη πιο ευνοϊκή ρύθμιση: το λεγόμενο “λευκό μητρώο” που προτείνουμε.

2. Μιλάτε για εκτίναξη του ιδιωτικού χρέους τα τελευταία χρόνια. Είναι πράγματι έτσι; 

Η στοχοποίηση της μεσαίας τάξης από τον κ. Τσίπρα δεν αποτυπώνεται μόνο στη δυσαρέσκεια των πολιτών και στη δημοφιλία του ίδιου που καταρρέει (73% των πολιτών έχει αρνητική γνώμη για τον Αλέξη Τσίπρα σύμφωνα με την έρευνα της Public Issue) αλλά και σε όλους τους δείκτες και τα οικονομικά στοιχεία. Επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οι οφειλές στις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία ξεπέρασαν κάθε προηγούμενo:
-Από τα τέλη του 2014 το χρέος των πολιτών προς εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία αυξήθηκε κατά 60%.
-Ο αριθμός των πολιτών που χρωστούν στις εφορίες υπερβαίνει πλέον τα 4,3 εκατομμύρια, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ξεπέρασαν τα 103 δισ. ευρώ.
-Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία αυξήθηκαν πάνω από δυόμισι φορές και εκτινάχθηκαν από τα 13,7 δισ. το 2014, σε 34,3 δισ. στα τέλη Σεπτεμβρίου 2018.
-Οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί πολλαπλασιάζονται: έχουν πραγματοποιηθεί 4,85 εκατομμύρια κατασχέσεις, σε πάνω από 1,1 εκατομμύρια πολίτες και ο αριθμός αυτός διαρκώς αυξάνεται.
-Την ίδια στιγμή, χιλιάδες συμπολίτες μας παραμένουν σε καθεστώς παρατεταμένης ανασφάλειας χωρίς να γνωρίζουν πότε και με ποιον τρόπο θα ρυθμιστεί η αποπληρωμή των οφειλών τους, αλλά και πώς τελικά θα διασώσουν την κύρια κατοικία τους.

3. Τι δεσμεύεστε να κάνετε σε ό,τι αφορά τα νοικοκυριά; 

Οι παλιές οφειλές όσων χρωστούν στην εφορία με πρώτες τις οφειλές μέχρι 3.000 ευρώ  -δηλαδή 4 στους 5 οφειλέτες- θα ρυθμιστούν άμεσα με μία ρηξικέλευθη πρόταση που αφενός θα δώσει λύση σε εκατομμύρια πολίτες και αφετέρου θα αυξήσει τις εισπράξεις για το κράτος: Οι οφειλές θα μπορούν να ρυθμιστούν με μια νέα ρύθμιση μέχρι 120 δόσεις με ελάχιστο ποσό τα 20 ευρώ το μήνα, σε συμφωνία με τους δανειστές.
Άμεσες διευκολύνσεις θα υπάρξουν και για τις 130.000 οικογένειες που βρίσκονται σε ομηρία περιμένοντας τη ρύθμιση των χρεών τους με βάση το νόμο Κατσέλη:
Oι εκκρεμείς υποθέσεις θα χωριστούν σε 3 βασικές κατηγορίες:
-οφειλέτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία
-οφειλέτες με μοναδικό περιουσιακό στοιχείο την κύρια κατοικία τους
-οφειλέτες με επιπλέον περιουσιακά στοιχεία πέραν της κύριας κατοικίας τους.
Οι υποθέσεις της τρίτης κατηγορίας θα εκδικάζονται κατά προτεραιότητα καθώς σε αυτήν, κατά κύριο λόγο, βρίσκονται οι περισσότεροι στρατηγικοί κακοπληρωτές. Για την επίτευξη αυτού του στόχου θα υπάρξει άμεση ενίσχυση των Ειρηνοδικείων των μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνας και Θεσσαλονίκης) με Ειρηνοδίκες από γειτονικές περιοχές όπου δεν υπάρχει μεγάλος φόρτος εργασίας.

4. Τι δεσμεύεστε να κάνετε σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις; 

Από τις 400.000 επιχειρήσεις που έχουν οφειλές, μόλις 900 κατάφεραν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με τον πολυδιαφημισμένο εξωδικαστικό μηχανισμό της κυβέρνησης, γεγονός που αποδεικνύει την παταγώδη αποτυχία του. Θα εφαρμόσουμε μία απλοποιημένη και αυτόματη εξωδικαστική επίλυση για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες για χρέη σε τράπεζες και δημόσιο. Η λύση αυτή είναι εξαιρετικά απλή καθώς δεν υποχρεώνει τους εκατοντάδες χιλιάδες οφειλέτες να υποβάλλουν αιτήσεις και δικαιολογητικά, δεν απαιτεί την υποχρεωτική συνδρομή διαμεσολαβητή και σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρχει δικαστική εμπλοκή. Η προτεινόμενη αναδιάρθρωση των χρεών θα προκύπτει με βάση την πραγματική οικονομική κατάσταση κάθε επιχείρησης και τη δυνατότητα αποπληρωμής των οφειλών της. Η διαδικασία ρευστοποίησης της πτωχευτικής περιουσίας και η εξόφληση των πιστωτών θα ολοκληρώνεται εντός 24 μηνών. Και με την παρέλευση τριετίας από την πτώχευση θα απαλλάσσεται ο οφειλέτης από όλα τα χρέη του, εκτός εάν εν τω μεταξύ έχει διαπιστωθεί δόλος κατά την πτώχευση. Και αυτό για να μπορεί να επανέλθει ταχύτερα στην οικονομική δραστηριότητα.

Δ. Έκτροπα, καταστροφές, ευθύνες

1. Όλα τα στελέχη της Ν.Δ. έχουν καταδικάσει τα έκτροπα και τις καταστροφές της περασμένης Πέμπτης. Τι σας ανησυχεί περισσότερο; 

Πρώτα από όλα εκφράζουμε την οργή μας για τις καταστροφές δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας, στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και όχι μόνο. Το κόστος θα το πληρώσουμε, από το υστέρημά μας, όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι. Θεωρούμε, επίσης, ότι τα έκτροπα ήταν αναμενόμενα, αφού από την προηγούμενη μέρα αναρχικοί είχαν καταλάβει τη Θεολογική Σχολή στο ΑΠΘ και ζητούσαν ενισχύσεις. Παρόλα αυτά δεν υπήρξε καμία προληπτική παρέμβαση.

Όλα αυτά δεν μπορεί να θεωρούνται τυχαία. Η ανοχή που επιδεικνύεται είναι απολύτως συνειδητή και έχει αποθρασύνει τις γνωστές συμμορίες που συμπεριφέρονται πια σαν να έχουν το ακαταδίωκτο. Οι ευθύνες της κυβέρνησης, αλλά και του Αρχηγού της Αστυνομίας είναι τεράστιες.
Εξόφθαλμο, όμως, είναι και το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ να υπονομεύσει μέσω αυτών των ομάδων την επόμενη κυβέρνηση. Το σχέδιο αυτό δεν θα περάσει. Σε κάθε πολίτη που αγανακτεί με αυτήν την κατάντια το επαναλαμβάνουμε όσο πιο καθαρά γίνεται: Με την επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας η ανοχή στα φαινόμενα αυτά θα είναι μηδενική.

2. Πάντως από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη λένε πως τα επεισόδια ήταν περιορισμένης έκτασης, χάρη στο επιχειρησιακό σχέδιο της αστυνομίας, και ότι είστε εσείς που έχετε εμμονή με τη βίαιη καταστολή και την αστυνομοκρατία.

Φαίνεται ότι η κ. Γεροβασίλη μας δουλεύει μπροστά στα μάτια μας. Όλοι είδαμε τις εικόνες καταστροφής σε δημόσια και ιδιωτική περιουσία (σε δρόμους, πεζοδρόμια, αυτοκίνητα, εισόδους πολυκατοικιών, κάδους, αλλά ακόμη και σε Πανεπιστήμια, όπως στη Θεολογική Θεσσαλονίκης) όταν ξημέρωσε η χθεσινή ημέρα. Επίσης, πολύ περισσότερο οι κάτοικοι των σχετικών περιοχών, αλλά και όλοι οι φορολογούμενοι τελικά, θα κληθούμε να πληρώσουμε όλες αυτές τις καταστροφές. Αποτελεί λοιπόν μεγάλο θράσος να υπερηφανεύεται η κ. Γεροβασίλη στη χθεσινή της ανακοίνωση ότι τα χθεσινά επεισόδια ήταν “περιορισμένης και ελεγχόμενης έκτασης” και ότι “με σχέδιο και αποφασιστικότητα περιφρούρησε το δημοκρατικό δικαίωμα των πολιτών να διαδηλώσουν, αποκαθιστώντας γρήγορα την ομαλότητα στην Αθήνα”.

Και βέβαια, για να απαντήσουμε και στη δεύτερη μομφή της κ. Γεροβασίλη, η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών δεν έχει καμία σχέση με την αστυνομοκρατία. Όπως λέμε κατ’ επανάληψη, μια από τις πιο στοιχειώδεις προϋποθέσεις ύπαρξης της ίδιας της Δημοκρατίας είναι η ασφάλεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: