Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2018

Μοσχάτο, 28 Νοεμβρίου 2018

Α. Για την έκθεση της ILO

1) Ποιο είναι το σχόλιο σας για τα στοιχεία του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ILO) αναφορικά με  τους μισθούς την Ελλάδα;
 

Τα στοιχεία της έκθεσης του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ILO) για το 2017 επιβεβαιώνουν την παταγώδη αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής. Σύμφωνα με την έκθεση του ILO οι μισθοί στην Ελλάδα το 2017 μειώθηκαν κατά 3,5%, ποσοστό που αποτελεί τη χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη. Λόγω μάλιστα αυτής της μείωσης, οι μισθοί κυμαίνονται σε επίπεδα χαμηλότερα του 2014, χρονιά κατά την οποία οι εργαζόμενοι είδαν τη μεγαλύτερη αύξηση στις απολαβές τους καθ’ ολη τη διάρκεια της κρίσης καθώς αυτές αυξήθηκαν κατά 1,9%. Να σημειώσουμε ακόμη πως οι χώρες που βγήκαν πραγματικά από το μνημόνιο -όπως η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Κύπρος- καταγράφουν αυξήσεις το 2017 για τους εργαζόμενους τους. Η συγκεκριμένη έκθεση προστίθεται σε αυτήν της Eurostat που κατέτασσε την Ελλάδα τελευταία και στη δυνατότητα αντιμετώπισης της φτώχειας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Και προφανώς διαψεύδει απολύτως την κυβερνητική θριαμβολογία περί ανάκαμψης της οικονομίας. Δυστυχώς, η γενιά των φτωχών εργαζομένων και της μερικής απασχόλησης είναι εδώ και είναι δημιούργημα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η Νέα Δημοκρατία, με το ρηξικέλευθο πρόγραμμα της που έχει στο επίκεντρο του την μείωση φόρων και εισφορών, έχει ως στόχο να αναστρέψει αυτή την εικόνα με στόχο να δημιουργηθούν πολλές χιλιάδες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Β. Για καταλήψεις στα σχολεία

1) Ποια είναι η θέση σας για τις καταλήψεις σχολείων που λαμβάνουν χώρα στη Βόρεια Ελλάδα με αφορμή το σκοπιανό;

Είμαστε -πάγια διαχρονικά- κάθετα αντίθετοι στις καταλήψεις των σχολείων και αποδοκιμάζουμε σε όλους τους τόνους όσους τις υποκινούν ή τις ενθαρρύνουν. Δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ ούτε ΣΥΡΙΖΑ, ούτε Χρυσή Αυγή. Δεν συμφωνούμε με τις καταλήψεις για όποιον λόγο κι αν γίνονται. Κλειστά σχολεία σημαίνει κλειστά μυαλά. Και εμείς θέλουμε ανοιχτά σχολεία και άρα ανοιχτά μυαλά.

2) Αν όμως η συμφωνία των Πρεσπών είναι προβληματική, δεν έχουν δικαίωμα να διαμαρτυρηθούν τα παιδιά;

Προφανώς ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει την άποψη του και να την εκφράζει με νόμιμο πάντα τρόπο. Τόσο οι ενήλικοι όσο ακόμη και οι ανήλικοι πολίτες. Και βέβαια οι μαθητές είναι ευπρόσδεκτοι να εκδηλώσουν την πατριωτική τους ευαισθησία μαζί με όλους τους Έλληνες που είναι αντίθετοι στη συμφωνία των Πρεσπών. Αλλά όχι κλείνοντας τα σχολεία. Αυτό άλλωστε στρέφεται ενάντια στους ίδιους τους μαθητές. Από εκεί και πέρα, η Νέα Δημοκρατία έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα επί του θέματος ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει τη συμφωνία των Πρεσπών ούτε σε αυτή, ούτε στην επόμενη βουλή. Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι θεωρούμε αυτή τη συμφωνία εθνικά επιζήμια. Κάναμε, κάνουμε και θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να μην ψηφισθεί. Αλλά αυτό δεν δικαιολογεί επ’ ουδενί το κλείσιμο κανενός σχολείου.

Γ. Για σκάνδαλα

1) Ποιο είναι το σχόλιο σας για τη διαβίβαση της δικογραφίας για το C4I στην βουλή;

Από την στιγμή που υπήρξε αναφορά σε πολιτικούς, η Δικαιοσύνη εκ των πραγμάτων ήταν υποχρεωμένη να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή. Εν προκειμένω ωστόσο δεν φαίνεται να προκύπτει κάτι καινούργιο σε μια υπόθεση που ερευνά ούτως ή άλλως η Δικαιοσύνη. Και αυτό εντείνει τις ανησυχίες μας καθώς είναι πια προφανής η συνεχής προσπάθεια της Κυβέρνησης να δημιουργεί κλίμα σκανδαλολογίας ενόψει εκλογών Το περίεργο δε, είναι ότι ενώ αναμοχλεύεται μια υπόθεση 15 ετών, δεν βλέπουμε να φτάνει στη Βουλή καμία δικογραφία για υποθέσεις  για τις οποίες έχουμε καθημερινά αποκαλύψεις. Υποθέσεις, όπως το σκάνδαλο της ΔΕΠΑ, για τις οποίες ο βασικός κατηγορούμενος κ. Κιτσάκος έχει καταγγείλει δημόσια την εμπλοκή 6 Υπουργών, ενώ έγγραφα, emails και πρακτικά εμπλέκουν ευθέως συγκεκριμένους Υπουργούς αποδεικνύοντας ότι γνώριζαν τόσο τη διόγκωση του χρέους της εταιρείας συμφερόντων Λαυρεντιάδη όσο και την απόπειρα παράνομης ανταλλαγής ακινήτων.

2) Μια που το αναφέρατε, πως σχολιάζετε τις νέες αποκαλύψεις που είδαν το φως της δημοσιότητας για το σκάνδαλο της ΔΕΠΑ;

Οι τελευταίες αποκαλύψεις δείχνουν πως  υπήρχε, σε προχωρημένο στάδιο, σχέδιο παράνομης ανταλλαγής ακινήτων της εταιρείας ELFE έναντι χρέους της προς τη ΔΕΠΑ. Τα mails και τα πρακτικά που δημοσιεύτηκαν  δεν αφήνουν αμφιβολία ότι ενώ ο κ. Σταθάκης γνώριζε ότι τα ακίνητα είναι δεσμευμένα, δρομολογούσε την ανταλλαγή τους έναντι χρέους. Επίσης αποκαλύπτεται ότι στο θέμα είχε εμπλακεί και ο Υπουργός Επικρατείας, κ. Αλέκος Φλαμπουράρης, ο οποίος -όπως προκύπτει από τα mails που δημοσιεύτηκαν- ενημερώνονταν λεπτομερώς για την εκτόξευση των χρεών της ELFE και για την πρόταση ανταλλαγής των δεσμευμένων ακινήτων της έναντι του χρέους στη ΔΕΠΑ. Μάλιστα, με βάση τα δημοσιεύματα, τα ακίνητα αποτιμήθηκαν 9 εκ ευρώ πριν από 6 χρόνια και συζητούνταν η ανταλλαγή τους έναντι χρέους 90 εκ ευρώ Τόσο ήταν το χρέος των ELFE προς τη ΔΕΠΑ. Η δε εκτίμηση της αξίας έγινε από την πλευρά των ELFE και όχι από την πλευρά της ΔΕΠΑ.

3) Πως είστε όμως σίγουροι ότι για όλα αυτά υπήρξε κυβερνητικός συντονισμός;

Ο κ. Κιτσάκος ήταν αυτός που σε συνέντευξη Τύπου ανέφερε ότι οι Υπουργοί Δραγασάκης, Φλαμπουράρης, Σκουρλέτης, Σταθάκης, Τζάκρη και Πιτσιόρλας  γνώριζαν τόσο για τη ραγδαία αύξηση του χρέους της ELFE που προσεγγίζει πλέον τα 120 εκατ. ευρώ όσο και για πρωτοβουλίες του να διευθετηθεί το χρέος αυτό με παραχώρηση ακινήτων που όχι μόνο ήταν δεσμευμένα από την Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, αλλά είχαν και μια σειρά από βάρη σε τρίτους. Τη δημόσια αποκάλυψη Κιτσάκου επιβεβαιώνουν τώρα και τα έγγραφα που αποκαλύπτονται. Και θέλουμε να πιστεύουμε ότι η υπόθεση θα φτάσει στη Βουλή, καθώς η έρευνα ήδη προσκρούει και σε ευθύνες υπουργών. Από εκεί και πέρα εμείς περιμένουμε συγκεκριμένες απαντήσεις από την Κυβέρνηση, καθώς το σκάνδαλο αυτό πρέπει να διαλευκανθεί πλήρως προκειμένου οι πολίτες να μάθουν όλη την αλήθεια.

Δ. Για το «Ελληνικό»

1) Πως σχολιάζετε την ανακοίνωση της Lamda Development για το «Ελληνικό» που κάνει λόγο για καθυστερήσεις και εμπόδια στην υλοποίηση του έργου;

Η εταιρεία απλώς εξέθεσε την ιδεοληψία και την ανικανότητα της Κυβέρνησης. Απέδειξε ότι οι  δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών ότι είναι θέμα ημερών τα έργα να αρχίσουν και οι μπουλντόζες να μπουν στα παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, ήταν άλλη μια απάτη των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όπως επισήμανε η Lamda, και όπως οι πάντες γνωρίζουν, παραμένει σε εκκρεμότητα πλήθος γραφειοκρατικών και άλλων εμποδίων για να αρχίσει επιτέλους η εμβληματική επένδυση την οποία η Κυβέρνηση καθυστερεί εδώ και τέσσερα χρόνια. Έσβησε έτσι άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα για τη χώρα και κατέρρευσε η θεατρική παράσταση «μπουλντόζες στο Ελληνικό».

Ε. Για το ζήτημα που ανέκυψε με την εκκλησία

1. Σε τι συμφώνησε ο Πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κυριάκος Μητσοτάκης με τους  εκπροσώπους της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης, με τους οποίους είχε συνάντηση;

Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να τονίσει  στους εκπροσώπους της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης, με τους οποίους συζήτησε τα τρέχοντα ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις Κράτους - Εκκλησίας ότι ο ίδιος και γενικότερα η Ν.Δ. δεν είχε καμία απολύτως προηγούμενη ενημέρωση για τη «συμφωνία», πόσο μάλλον για την αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος των κληρικών. Ταυτόχρονα τόνισε πως αυτό που ενδιέφερε τον κ. Τσίπρα ήταν η εξαγγελία 10.000 νέων κομματικών προσλήψεων. Η Νέα Δημοκρατία είναι αντίθετη στην αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος των κληρικών και εφόσον η κυβέρνηση προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες, τότε  η Ν.Δ. θα επαναφέρει άμεσα το υφιστάμενο καθεστώς μισθοδοσίας τους.

2. Δεν πιστεύετε ότι υπάρχει η ανάγκη αλλαγών στις σχέσεις εκκλησίας κράτους;

Ναι αλλά δεν χρειάζεται για αυτό αλλαγή του άρθρου 3 του Συντάγματος, καθώς η θρησκευτική ελευθερία είναι ρητά κατοχυρωμένη στο άρθρο 13. Ζητήματα στις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας μπορούν να προωθηθούν με καλόπιστο διάλογο και νομοθετική πρωτοβουλία χωρίς να απαιτείται  συνταγματική αναθεώρηση. Για αυτό άλλωστε είμαστε και υπέρ της από κοινού αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας, η οποία άλλωστε είχε ξεκινήσει με την κυβέρνηση της ΝΔ. Και βέβαια, υπενθυμίζουμε για μία ακόμη φορά  ότι όσα άρθρα και εάν προταθούν για αναθεώρηση από τη σημερινή Κυβέρνηση, την ευθύνη για το αν τελικώς θα μεταβληθούν και σε ποια κατεύθυνση, την έχει, εκ του Συντάγματος, η Βουλή που θα προκύψει μετά τις εκλογές.

ΣΤ. Για Παιδεία

1) Η Ν.Δ. παρουσίασε το Σάββατο τους βασικούς άξονες του προγράμματος της για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ποια είναι σε τίτλους τα βασικά στοιχεία  του;

Τελικός στόχος του σχεδίου μας είναι η δημιουργία ενός ποιοτικού δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος στο οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι, ανεξαρτήτως της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών τους. Το σύστημα που θα εφαρμόσει η Ν.Δ. θα λειτουργήσει ως ο κύριος μοχλός κοινωνικής κινητικότητας και θα εξασφαλίσει ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά. Από τις προτάσεις που αναδεικνύουν το πνεύμα των μεταρρυθμίσεων της Ν.Δ. επιγραμματικά επισημαίνουμε:
 
  • Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
  • ·Η τριτοβάθμια εκπαίδευση αποκτά πραγματική αυτονομία. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νόμων Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και την ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους.
  • Κατάργηση του ασύλου. Το άσυλο θα καταργηθεί οριστικά, προκειμένου να γίνουν πράξη οι αλλαγές που εισηγούμαστε, αλλά και για να διασφαλιστεί για πρώτη φορά η ελευθερία της έκφρασης στα Πανεπιστήμια.
  • ·Η εκπαίδευση ξεκινά πριν το δημοτικό σχολείο. Για αυτό διασφαλίζουμε ότι κανένα παιδί δεν θα μένει εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.
  • Ενίσχυση της αξιοκρατίας. Δημιουργούμε ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας.
  • Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της με την αγορά εργασίας.
  • Ξένες γλώσσες και πληροφορική για όλους. Οι μαθητές θα αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.
 
Ζ. Για τον Δήμο Θεσσαλονίκη

1) Γιατί η Ν.Δ. επέλεξε να προσφέρει την στήριξή της στον κ. Νίκο Ταχιάο προκειμένου να διεκδικήσει το Δήμο Θεσσαλονίκης;

Ο κ. Ταχιάος είναι ένα πολύ γνωστό πρόσωπο της Θεσσαλονίκης. Έχει μεγάλη αυτοδιοικητική εμπειρία και έχει διατελέσει επί σειρά ετών όχι μόνον δημοτικός σύμβουλος, αλλά και αντιδήμαρχος. Επίσης, είναι ένας από τους πρωτεργάτες εμβληματικών  projects που βοήθησαν την καθημερινότητα των πολιτών στη Θεσσαλονίκη, όπως ο σχεδιασμός της νέας παραλίας και το  Δημαρχιακό Μέγαρο. Ταυτόχρονα, όμως είναι και ένα πρόσωπο το οποίο έχει πιστωθεί πολλές σημαντικές πολιτιστικές πρωτοβουλίες. Κατά τη θητεία του ως αντιδήμαρχος Πολιτισμού διοργάνωσε πρωτοποριακές πολιτιστικές εκδηλώσεις για τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των οποίων συμμετείχαν κορυφαίοι καλλιτέχνες διεθνούς φήμης. Πιστεύουμε ότι ο κ. Ταχιάος θα είναι ο επόμενος δήμαρχος και θα είναι ένας πολύ καλός δήμαρχος.

Η. Για την ηλεκτροκίνηση

1. Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε χθες στην παρουσίαση του προγράμματος σας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ποιοι είναι οι βασικές τους άξονες;

Στη Νέα Δημοκρατία ενδιαφερόμαστε, εκτός από τα ζητήματα τα οποία αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών, και για τα ζητήματα τα οποία έρχονται από το μέλλον. Εξάλλου, η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις καθιστούν αναγκαία την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για τομείς όπως είναι η ηλεκτροκίνηση. Το σχέδιο μας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις εξής επί μέρους πολιτικές:

●  Καθολική μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. από το 24% που είναι σήμερα στο 13%, για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα, προκειμένου να δοθεί αμέσως ένα ισχυρό κίνητρο για την αντικατάσταση του σημερινού στόλου.
●    Δωρεάν στάθμευση σε επιλεγμένα σημεία στο κέντρο των πόλεων.
●   Σημαντική έκπτωση στα διόδια όλης της χώρας, ενώ εξυπακούεται ότι δεν θα πληρώνουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε φόρο πολυτελείας.

Τα εν λόγω κίνητρα εννοείται ότι θα ισχύσουν και για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, οι οποίες επιπλέον θα κινητροδοτηθούν με κατάργηση του φόρου χρήσης εταιρικών αυτοκινήτων από τα στελέχη τους και διευκόλυνση της φορολογικής απόσβεσης, είτε για την αγορά, είτε για τη μηνιαία μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ειδικότερα για τα ταξί η Ν.Δ. δεσμεύεται να επιδοτήσει με 3.500 ευρώ την αγορά νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στο σχέδιό της προβλέπεται επίσης η άμεση εγκατάσταση δικτύου ταχυφορτιστών στα οργανωμένα σημεία επιβίβασης πολιτών, ενώ οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων ταξί θα έχουν προτεραιότητα στις σειρές αναμονής στις πιάτσες τους, (αεροδρόμια, λιμάνια κλπ), όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ε.Ε.

Δεσμευτικός στόχος της Ν.Δ. είναι μέχρι το 2025, το 30% του στόλου των κρατικών οχημάτων να είναι χαμηλών ή μηδενικών ρύπων. Επίσης, σταδιακή αντικατάσταση του στόλου  των λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες  με ηλεκτροκίνητα. Ισχυρά κίνητρα θα δοθούν και για τη διάδοση των φορτιστών που χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Θα υπάρξει έκπτωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις που θα εγκαθιστούν φορτιστές για δημόσια χρήση στις εγκαταστάσεις τους (σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, εμπορικά κέντρα, supermarkets κλπ). Τέλος πρόβλεψη θα υπάρξει να εγκατασταθούν σταθμοί επαναφόρτισης σε όλα τα εθνικά οδικά δίκτυα, ώστε να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εκτός πόλεων.

2. Γιατί, όμως, δίνετε τόση μεγάλη έμφαση σε ένα μάλλον τεχνικό και εξειδικευμένο ζήτημα;

Διότι οι αλλαγές που θα επιφέρει θα είναι πολύ σημαντικές για τους πολίτες. Το σχέδιο μας στοχεύει σε τρεις μεγάλες προκλήσεις:
 
  1. Να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων, μειώνοντας τις στάθμες ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου και τις δαπάνες στη δημόσια υγεία λόγω του προβληματικού περιβάλλοντος στην πρωτεύουσα και τις μεγάλες πόλεις.
  2. Να μειώσουμε τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τη χρησιμοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με προφανή οικονομικά αποτελέσματα.
  3. Να δημιουργήσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης νέων μορφών επιχειρηματικών δράσεων στους τομείς της ενέργειας, των τεχνολογικών κατασκευών, της πληροφορικής και των υπηρεσιών με σημαντική προστιθέμενη αξία. Έλληνες μηχανικοί, νέοι σε ηλικία, κατέχουν υψηλές θέσεις ευθύνης σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Άλλοι ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά τα επόμενα χρόνια. Έχουμε ευθύνη να τους δώσουμε την ευκαιρία να εργαστούν στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: