Τρίτη, 26 Ιουνίου 2018

Μοσχάτο, 26 Ιουνίου 2018
 Α. Σκοπιανό
1. Τι θα κάνετε εσείς ως Κυβέρνηση, εάν η συμφωνία δεν έχει κυρωθεί από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ;

Η  Ν.Δ. δεν θα κυρώσει αυτήν τη συμφωνία ως έχει. Το είπαμε ξεκάθαρα και το λέμε προς πάσα κατεύθυνση. Είτε σε αυτή τη βουλή, είτε στην επόμενη αν ο κ. Τσίπρας επιχειρήσει να δραπετεύσει και αφήσει αυτήν τη συμφωνία σε εκκρεμότητα, η Ν.Δ. δεν προτίθεται να την ψηφίσει. Το είπε με τρόπο που δεν χωρά καμία παρερμηνεία χθες και ο Πρόεδρος του Κόμματος κ. Κ. Μητσοτάκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ. Αυτή τη συμφωνία η Ν.Δ. δεν την διαπραγματεύτηκε, δεν συμφωνεί με πολλές βασικές πτυχές της και δεν προτίθεται να την ψηφίσει. Ούτε τώρα, ούτε αν χρειαστεί να την κυρώσουμε εμείς. Το νόημα αυτό άλλωστε είχε και η πρόταση δυσπιστίας που καταθέσαμε. Να αναλάβουν όλοι οι βουλευτές τις ευθύνες των επιλογών τους. Προειδοποιήσαμε τους πάντες ότι αυτή η συμφωνία παράγει αποτελέσματα ήδη από τη στιγμή της υπογραφής της. Και κλήθηκαν όλοι είτε να στηρίξουν είτε να ρίξουν αυτήν την Κυβέρνηση που την υπέγραψε χωρίς καν να διαθέτει ομόφωνη απόφαση του υπουργικού της συμβουλίου. Επομένως άλλοι έχουν την ευθύνη και όχι εμείς που καταστήσαμε από την πρώτη στιγμή γνωστή τη διαφωνία μας.

2. Και αν αναλάβετε τη διακυβέρνηση αφού προηγουμένως ο κ. Τσίπρας κατορθώσει να την κυρώσει, εσείς τι θα κάνετε;

Το έχουμε ξαναπεί και αυτό πολλές φορές. Αν η συμφωνία έρθει από τους κ. Τσίπρα και Καμμένο στη βουλή και κυρωθεί, τα περιθώρια διπλωματικών ελιγμών, τα οποία θα έχουμε στη συνέχεια είναι εξαιρετικά στενά. Πόσο μάλλον όταν τους επόμενους μήνες θα επακολουθήσουν πιθανότατα και άλλα τετελεσμένα, αν οι Σκοπιανοί προχωρήσουν σε δημοψήφισμα και αλλάξουν μετά και το Σύνταγμά τους.
Το λέγαμε από την αρχή και το επαναλαμβάνουμε και σήμερα. Οι 153 βουλευτές που έδωσαν το εισιτήριο στον κ. Τσίπρα για να υπογράψει με τον κ. Ζάεφ στις Πρέσπες φέρουν ακέραια την ευθύνη αυτής της συμφωνίας. Και θα φέρουν την αποκλειστική ευθύνη κι αν την επικυρώσουν. Διότι η επόμενη Κυβέρνηση δεν θα έχει παρά ελάχιστα περιθώρια να την βελτιώσει. Αυτό το αντιλαμβάνονται όλοι οι πολίτες που καταλαβαίνουν προφανώς πως είναι εξαιρετικά δύσκολο σε ένα κράτος που θα έχει τότε αλλάξει το Σύνταγμά του, να του επιβάλεις μια ακόμη αναθεώρηση.

3. Αρκετοί πάντως εξακολουθούν να σας καταλογίζουν ότι η στάση σας υπαγορεύτηκε από τη δεξιά πτέρυγα της Ν.Δ., καθώς άλλες θέσεις είχε στο παρελθόν, όπως την περίοδο 90-93 που ήσασταν υπέρ της σύνθετης ονομασίας.

Κάνετε λάθος. Η βασική μας ένσταση ήταν και παραμένει ότι ο κ. Τσίπρας εκχώρησε στους Σκοπιανούς τη “μακεδονική εθνότητα” και τη “μακεδονική γλώσσα”, κάτι που καμία προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε θέσει καν προς συζήτηση. Δεν το είπαμε αυτό τυχαία αμέσως μόλις είδαμε τη συμφωνία. Η γλώσσα και η εθνότητα είναι ο πυρήνας του σκοπιανού αλυτρωτισμού. Γι αυτό άλλωστε τα δύο αυτά θέματα, βλέπετε, ότι αποτελούν και τα στοιχεία που προβάλλει θριαμβολογώντας ο κ. Ζάεφ ότι εξασφάλισε. Πρέπει, μάλιστα, να επαναλάβουμε κάτι που είπε χθες ο κ. Μητσοτάκης, επειδή πολλοί επικαλέστηκαν το τελευταίο διάστημα τις απόψεις που είχε ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης για το ζήτημα. Όπως είπε χθες στο ΣΚΑΙ ο Πρόεδρος της Ν.Δ., και ο πατέρας του θα απέρριπτε αυτή τη συμφωνία ακριβώς με το ίδιο σκεπτικό που την απορρίψαμε και εμείς. Θα την απέρριπτε διότι δεν θα αποδεχόταν καθ’ οιονδήποτε τρόπο να παραχωρήσει η Ελλάδα στα Σκόπια τα δύο βασικά οχήματα του αλυτρωτισμού. Τη γλώσσα και την εθνότητα. Και θα μας επιτρέψετε να ξέρουμε καλύτερα σε αυτήν την παράταξη τι θα έκαναν οι πρώην αρχηγοί της και όχι να παριστάνουν σήμερα οι κ. Τσίπρας και Κοτζιάς τους αυθεντικούς ερμηνευτές του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ή του Κώστα Καραμανλή που άλλωστε πήρε και δημοσίως θέση κατά της συμφωνίας του ΣΥΡΙΖΑ. Ας σημειώσουμε τέλος και αυτό: Σε ένα από τα έγγραφα που έφερε στη βουλή ο κ. Κοτζιάς “ξέχασε” να διαβάσει ότι η κ. Μπακογιάννη είχε ρητά αναφέρει στον κ. Νίμιτς ότι αρνείται να συζητήσει, πόσο μάλλον να διαπραγματευθεί, το ενδεχόμενο οι Σκοπιανοί να αυτοπροσδιορίζονται ως Μακεδόνες.

4. Πώς αντιμετωπίζετε το γεγονός ότι Κυβερνήσεις και κόμματα στο εξωτερικό, καθώς και διεθνείς οργανισμοί εκθειάζουν την απόφαση Τσίπρα να κλείσει συμφωνία με τα Σκόπια;

Είναι αναμενόμενο να εκθειάζουν τη συμφωνία όσοι βλέπουν, μέσα από αυτή, τις επιδιώξεις τους να προωθούνται. Το ίδιο θα είχε συμβεί εάν η Κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή αποδεχόταν στη Σύνοδο του Βουκουρεστίου την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ. Δεν το έκανε, όμως, γιατί  -σε αντίθεση με την Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου- έβαλε πάνω από όλα το εθνικό συμφέρον. Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, έχουμε πάντα ως γνώμονα το συμφέρον της Πατρίδας μας. Αυτό αποδείξαμε τότε, αυτό αποδεικνύουμε σήμερα και αυτό θα κάνουμε και αύριο ως Κυβέρνηση.

5. Συμφωνείτε με το αίτημα να γίνει δημοψήφισμα;

Έχουμε ζητήσει εκλογές. Αυτό είναι το μόνο δημοψήφισμα που παράγει αμέσως πολιτικό αποτέλεσμα. Όπως τόνισε και χθες ο κ. Μητσοτάκης: «Αυτή είναι η δημοκρατική λύση για να τοποθετηθούν όλοι οι πολίτες και για το ζήτημα. Είναι ένα αίτημα το οποίο το έχουμε καταθέσει εδώ και δύο χρόνια, κι αν είχε κάνει ήδη εκλογές ο κ. Τσίπρας τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα στην Ελλάδα σε όλα τα επίπεδα. Αν λοιπόν θέλει να ακούσει την άποψη των πολιτών όχι μόνον για την οικονομία αλλά και τα εθνικά θέματα, δεν έχει παρά να το αποτολμήσει το συντομότερο δυνατόν».

B. Οικονομία

1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν περιθώριο επαναδιαπραγμάτευσης ύστερα και από τις   δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση;

Οι δημοσιονομικοί στόχοι αυτή τη στιγμή δεσμεύουν τη χώρα. Και δυστυχώς είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του κ. Τσίπρα. Είναι τα απόνερα του τραγικού πρώτου εξαμήνου του 2015. Αυτού για το οποίο ο κ. Τσίπρας περίπου ζήτησε συγγνώμη μπροστά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε το δρόμο του να υποσχεθούμε ότι θα τα καταργήσουμε όλα με έναν νόμο και ένα άρθρο. Το κράτος έχει συνέχεια. Θα λάβουμε όμως μέτρα για να αμβλύνουμε τις συνέπειες που υφίστανται οι πολίτες. Για αυτό και θα  μειώσουμε την εισαγωγική φορολογική κλίμακα στο 9% για όλους τους Έλληνες για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ. Με αυτό τον τρόπο ο συμπολίτης μας που για πρώτη φορά θα πληρώσει φόρο με τα μέτρα του κ. Τσίπρα, θα πληρώσει πολύ λιγότερο, από αυτό το οποίο θα πλήρωνε με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Προτείνουμε ακόμη, 1.000 ευρώ αφορολόγητο για κάθε παιδί. Αυτό σημαίνει ότι  μια οικογένεια με 3 παιδιά θα έχει ένα αφορολόγητο που θα είναι 3.000 ευρώ υψηλότερο. Αυτά είναι δύο ενδεικτικά παραδείγματα από το διαφορετικό μείγμα πολιτικής που σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε.

2. Όμως η χώρα δεσμεύεται και με υψηλά πλεονάσματα; Πως θα εφαρμόσετε αυτές τις πολιτικές

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι μια αξιόπιστη Κυβέρνηση η οποία θα κάνει πραγματικές μεταρρυθμίσεις θα μπορεί μετά από ένα χρόνο να ξανασυζητήσει τους δημοσιονομικούς στόχους με τους πιστωτές μας και να πετύχει ενδεχομένως για τα τελευταία 2, 3 χρόνια αυτής της πενταετούς  περιόδου χαμηλότερα πλεονάσματα. Έτσι θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει αυτά τα πλεονάσματα για να  μειώσει και άλλο τους φόρους και για να κάνει στοχευμένες  κοινωνικές παροχές
Σε κάθε περίπτωση, οι φορολογικές ελαφρύνσεις αλλά και τα μέτρα ανακούφισης των πολιτών που έχουμε εξαγγείλει μέχρι τώρα, έχουν κοστολογηθεί και έχουμε βρει πως θα τις αναπληρώσουμε από τον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς να τεθούν υπό αμφισβήτηση οι στόχοι των πρωτογενών πλεονασμάτων.

3. Καταθέσατε αίτημα για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση σχετικά με την οικονομία και τις τελευταίες αποφάσεις του Eurogroup. Ποιος είναι ο σκοπός σας;

Ο σκοπός μας είναι να καταδείξουμε ότι η περίφημη “καθαρή έξοδος” δεν είναι τίποτα περισσότερο από την “καθαρή είσοδο” στο τέταρτο μνημόνιο, που από καιρό προειδοποιούμε ότι βρίσκεται προ των πυλών. Ένα ιδιότυπο Μνημόνιο, που περιλαμβάνει μόνο νέα μέτρα χωρίς όμως χρήματα.
Ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να κρύβεται άλλο πίσω από επικοινωνιακές φιέστες. Οφείλει να ενημερώσει υπεύθυνα τους πολίτες για τις νέες περικοπές που έρχονται σε λίγους μήνες, σε συντάξεις, επιδόματα, μισθούς και αφορολόγητο. Για τα επιπλέον μέτρα ύψους 5,1 δις ευρώ καθώς και για τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα που δεσμεύουν τη χώρα μέχρι και το 2060. Για την πενιχρή ρύθμιση που έφερε για το χρέος, καθώς αυτή  απέχει πολύ όχι μόνο από τις προσδοκίες που ο ίδιος είχε καλλιεργήσει, αλλά και από τις δεσμεύσεις που είχε εξασφαλίσει η Ελλάδα από τους εταίρους της από το 2012. Ο κ. Τσίπρας οφείλει να απολογηθεί για τα δεινά που οι πολιτικές του επιλογές έφεραν στους πολίτες.

4. Τι απαντάτε στην Κυβέρνηση που πανηγυρίζει λέγοντας ότι με τις αποφάσεις του Eurogroup εξασφάλισε «δέκα χρόνια περίοδο χάριτος για το δάνειο του EFSF», καθώς και «δεκαετή επιμήκυνση των ωριμάνσεων των ομολόγων του δανείου του EFSF»;

Δυστυχώς δεν έχουμε ακόμη οριστική λύση στο θέμα του χρέους. Και αυτό προκύπτει τόσο από τη μη συμμετοχή του Δ.Ν.Τ. στο πρόγραμμα και την άρνησή του να επιβεβαιώσει τη βιωσιμότητα του χρέους, όσο και από την απόφαση του Eurogroup να επανεξετάσει τη βιωσιμότητα του χρέους το 2032. Αναφέρεται, μάλιστα, ότι  στη βάση μιας νέας ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους από τους θεσμούς στο τέλος του 2032, το Eurogroup θα αποφασίσει αν χρειάζονται περαιτέρω μέτρα ελάφρυνσης. Και για να μην ξεχνιόμαστε: Όταν ο Κυβερνήσεις Παπαδήμου-Σαμαρά το 2012 πέτυχαν αντίστοιχη 10ετή επιμήκυνση, ο κ. Τσίπρας μιλούσε για «ένα μακρύτερο σχοινί για να κρεμαστούμε». Και ζητούσε «διαγραφή χρέους». Τώρα που η Κυβέρνηση Τσίπρα με τρία χρόνια καθυστέρηση πήρε την ίδια επιμήκυνση που είχαν διασφαλίσει οι κυβερνήσεις Παπαδήμου και Σαμαρά, την  εμφανίζει ως μεγάλη επιτυχία. Ποιον πείθει πλην του εαυτού της;

Γ. Για το μεταναστευτικό

1. Η Ευρώπη αναζητά κοινή γραμμή για το μεταναστευτικό, αλλά τα μέλη της βρίσκονται ακόμη σε απόσταση. Ποια είναι συνοπτικά η δική σας θέση;

Στην Ευρώπη οφείλουμε να μοιραστούμε όλα τα κράτη μέλη την ευθύνη για το προσφυγικό. Όσες χώρες αρνούνται να την αναλάβουν πρέπει να υφίστανται περικοπές στα κοινοτικά κονδύλια.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ήδη ζητήσει την άμεση εφαρμογή της απόφασης για την ενίσχυση της φύλαξης στα εξωτερικά σύνορα της Ένωσης,  με 10 χιλιάδες συνοριοφύλακες. Η Ν.Δ. έχει ήδη προτείνει κλειστά κέντρα φιλοξενίας για τους παράτυπους μετανάστες. Η Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα που άνοιξε τα σύνορα, εξακολουθεί να είναι ανίκανη να διαχωρίσει πρόσφυγες από παράτυπους μετανάστες.

2. Ποιοι ειδικότερα είναι οι πυλώνες της δικής σας πολιτικής για το προσφυγικό – μεταναστευτικό;

1ος πυλώνας: Διαμόρφωση συγκροτημένης πολιτικής αλληλεγγύης και αμοιβαίας κατανομής βαρών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διεκδικούμε μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, δίκαιο επιμερισμό των βαρών σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και έναν ενιαίο κανονισμό ασύλου που θα προέλθει μετά από επαναξιολόγηση του Κανονισμού του Δουβλίνου.
2ος πυλώνας: Αποτελεσματική φύλαξη και προστασία των συνόρων της χώρας, στην ξηρά και στη θάλασσα, τα οποία είναι και σύνορα της Ευρώπης. Άμεση εφαρμογή της απόφασης για την ενίσχυση της φύλαξης στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης, με 10.000 συνοριοφύλακες.
3ος πυλώνας: Επιτάχυνση της διαδικασίας χορήγησης ασύλου, διάκριση μεταξύ προσφύγων και παράτυπων μεταναστών και δημιουργία κλειστών κέντρων φιλοξενίας για τους παράτυπους μετανάστες.
4ος πυλώνας: Απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση του εθνικού και ευρωπαϊκού χρήματος. Και βέβαια αυστηρή οριοθέτηση του ρόλου των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων. Άρα πιστοποιημένο Μητρώο όλων των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και ξεκάθαρος έλεγχος της δράσης τους.
5ος πυλώνας: Στήριξη των τοπικών κοινωνιών και των νησιών που έχουν υποστεί και υφίστανται σημαντική οικονομική επιβάρυνση, με την εκπόνηση και εφαρμογή συγκεκριμένου αναπτυξιακού εργαλείου, για να τονωθεί η οικονομική δραστηριότητά τους, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη και την ηθική υποχρέωση της Πολιτείας να τους προσφέρει αντισταθμιστικά οφέλη.

Δ. Συνταγματική Αναθεώρηση

1. Η Κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να ανοίξει τη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση. Στελέχη της μάλιστα παίρνουν ήδη θέση υπέρ του διαχωρισμού Κράτους - Εκκλησίας. Ποια είναι η θέση σας;

Είναι προφανές ότι η Κυβέρνηση προσπαθεί απλά να αλλάξει την ατζέντα του δημόσιου διαλόγου. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό για να το συζητάμε γενικώς και αορίστως στις τηλεοράσεις χωρίς καν να ξέρουμε όχι μόνον ποια είναι η συγκεκριμένη πρόταση της Κυβέρνησης, αλλά το αν και το πότε θα την καταθέσει. Η Ν.Δ. έχει πλήρη πρόταση για μια γενναία Συνταγματική αλλαγή και θα την γνωστοποιήσει στη βουλή όταν και αν αποφασίσει επισήμως ο κ. Τσίπρας να φέρει στο κοινοβούλιο την δική του πρόταση.
Ο τρόπος ωστόσο που χειρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι στιγμής και το συγκεκριμένο ζήτημα είναι ευτελιστικός της διαδικασίας. Και το λέμε διότι η διαρροή σε μια εφημερίδα ότι θα ανοίξει ζήτημα διαχωρισμού κράτους εκκλησίας προφανώς δεν έγινε τυχαία. Δείχνει ότι η Κυβέρνηση επιθυμεί να εργαλειοποιήσει ακόμη και το Σύνταγμα σε μια ακόμη απέλπιδα προσπάθειά της να διχάσει τη Ν.Δ. Υπάρχουν σαφώς πιο σημαντικά ζητήματα που χρήζουν συνταγματικής αλλαγής, όπως π.χ. η απελευθέρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και για να μην νομίζετε ότι υπεκφεύγουμε, η Ν.Δ. έχει σε ανύποπτο χρόνο ταχθεί κατά μια συνταγματικής αλλαγής που να αφορά τις σχέσεις Πολιτείας Εκκλησίας. Δεν είναι αυτό το πρόβλημα στις σχέσεις των δύο πλευρών. Η Πολιτεία και η Εκκλησία μπορούν με διάλογο να επιλύσουν τις όποιες δυσλειτουργίες υπάρχουν στις σχέσεις τους, χωρίς να υπάρξει Συνταγματική αναθεώρηση την οποία άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ φέρεται να προωθεί για επικοινωνιακούς λόγους.

2. Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Κυβέρνηση σχεδιάζει να φέρει νόμο που αφενός θα επιβάλλει την κατάτμηση των μεγάλων εκλογικών Περιφερειών (Β’ Αθηνών και Αττικής) και αφετέρου θα προβλέπει τη συγκρότηση επιτροπής που θα μελετήσει το θέμα που αφορά στη δυνατότητα των Ελλήνων ψηφοφόρων που ζουν στο εξωτερικό να ψηφίζουν από τον τόπο της διαμονής τους. Πως αντιμετωπίζετε μια τέτοια κυβερνητική κίνηση;

Πρόκειται για προφάσεις εν αμαρτίαις. Έχουμε προτείνει εδώ και πάνω από δύο χρόνια το σπάσιμο των αχανών εκλογικών περιφερειών, όπως είναι κατεξοχήν η Β’ Αθηνών, αλλά και τις αναγκαίες ρυθμίσεις έτσι ώστε οι Έλληνες του εξωτερικού που είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, να ψηφίζουν στον τόπο της διαμονής τους. Η Κυβέρνηση που ως τώρα αντιτασσόταν, προσπαθεί να ξεπεράσει το ζήτημα παραπέμποντάς το σε μια κάποια επιτροπή. Είναι θλιβερό αυτό που γίνεται. Όπως άλλωστε έχουμε ακούσει τις τελευταίες ημέρες, ακόμη και η Τουρκία έχει λύσει το θέμα αυτό. Στις εκλογές της Κυριακής είχαν δικαίωμα να ψηφίσουν τρία εκατομμύρια Τούρκοι που ζουν στο εξωτερικό και στήθηκαν κάλπες σε 59 χώρες. Ψήφισαν και όσοι Τούρκοι  κατοικούν στην Ελλάδα. Επομένως σας αφήσουν τις επιτροπές και ας υιοθετήσουν την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας
Είναι  σημαντικό να αποκαταστήσουμε την αδικία που γίνεται σε βάρος εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων πολιτών, που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους, αλλά διαμένουν στο εξωτερικό και δεν μπορούν να δαπανήσουν ένα δυσβάσταχτο ποσό για να ασκήσουν το εκλογικό δικαίωμά τους.
 Ζητούμε, λοιπόν, να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που ετοιμάζει η Κυβέρνηση και η πρότασή μας να δοθεί η δυνατότητα στους Έλληνες του εξωτερικού που είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους να ψηφίζουν στις πρεσβείες και τα προξενεία στον τόπο όπου διαμένουν. Είναι προφανές ότι αν η Κυβέρνηση αποδεχθεί την πρόταση μας η Ν.Δ. θα ψηφίσει και την κατάτμηση της Β’ Αθηνών, όπως και της περιφέρειας Αττικής. Άλλωστε και αυτή δική μας πρόταση είναι. Ο ΣΥΡΙΖΑ τη θυμήθηκε τώρα καθώς την έχει ξεχάσει ένα χρόνο πριν που άλλαξε και πάλι τον εκλογικό νόμο. Την ίδια διπλή πρόταση που κάναμε τότε, επαναλαμβάνουμε και τώρα.

Ε. Για εκλογές στην Τουρκία.  

1. Πως βλέπετε την πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων μετά τις τουρκικές εκλογές;

Ήταν προφανές ότι ο προεκλογικός πυρετός ανέβαζε τον υδράργυρο. Η Τουρκία ωστόσο έχει πάγια αναθεωρητική και διεκδικητική στρατηγική που απαιτεί ψυχραιμία, εθνική αυτοπεποίθηση και ενότητα. Ο Πρόεδρος της Ν.Δ. στη συγχαρητήρια επιστολή που απέστειλε στον κ. Ερντογάν ζήτησε την άμεση απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών μας ως ένα ελάχιστο δείγμα καλής θέλησης για τη βελτίωση των διμερών σχέσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια: