Σάββατο, 23 Ιουνίου 2018

Μοσχάτο, 23 Ιουνίου 2018

Α. Για την χθεσινή ομιλία (και εμφάνιση) του κ. Τσίπρα
 
1. Πώς σχολιάζετε την εικόνα του Πρωθυπουργού χθες στην κοινή συνεδρίαση/εκδήλωση των ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ με αφορμή την απόφαση του Eurogroup;

Η φαιδρή εικόνα του κ. Τσίπρα χθες να φορά γραβάτα για μια φιέστα-πανηγύρι, είναι ανάξια περαιτέρω σχολιασμού. Όμως οι Έλληνες δεν έχουν πάθει ανοσία στην ανοησία. Και προσβάλλονται όταν στη θέση του Πρωθυπουργού τους αντικρίζουν, δυστυχώς, έναν αδίστακτο υποκριτή, επικεφαλής ενός κυνικού θιάσου. Μόνο ντροπή και χλεύη αξίζει σε αυτή τη θλιβερή φαρσοκωμωδία που κυβέρνησε τη χώρα.

Επιπλέον, φαιδρή είναι και η εικόνα  Τσίπρα και Καμμένου να ευχαριστεί ο ένας τον άλλον για τη δήθεν έντιμη κοινή πορεία τους. Όλοι οι πολίτες γνωρίζουν πλέον ότι το πολιτικό αυτό ζεύγος αποτελεί το μεγαλύτερο παράδειγμα πολιτικού τυχοδιωκτισμού στη Μεταπολιτευτική ιστορία της χώρας.

Β. Για τη συνάντηση Τσίπρα – Προέδρου της Δημοκρατίας  

1. Πως σχολιάζετε τα όσα είπε ο κ. Τσίπρας κατά την συνάντηση που είχε χθες με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας;

Ακόμη και από τυπικούς διάλογους που γίνονται σε προκαθορισμένο σκηνικό, προκύπτουν αλήθειες: Ο κ. Τσίπρας, υμνώντας την φιλοευρωπαϊκή στάση του Προέδρου της Δημοκρατίας, το 2015, χωρίς ντροπή ομολόγησε δημοσίως πως με το δημοψήφισμα έπαιξε την Ελλάδα στα ζάρια, χωρίς να τον ενδιαφέρει η έξοδός της από το ευρώ. «Είχατε δίκιο» λέει τώρα στους πολίτες που πριν από τρία χρόνια απαξίωνε, ενώ διεκδικούσαν το αυτονόητο: Την παραμονή της χώρας στην Ευρώπη.

Με τον ίδιο κυνισμό, αποφεύγει να μιλήσει για τα δύο αχρείαστα Μνημόνια με τα οποία επιβάρυνε τους Έλληνες. Για τη γενικευμένη λιτότητα και τη φοροκαταιγίδα μίας τριετίας. Και για τις νέες περικοπές που έρχονται σε λίγους μήνες, σε συντάξεις, επιδόματα, μισθούς και αφορολόγητο. Θρασύς και αλαζόνας, εξακολουθεί να προσβάλλει τη νοημοσύνη των Ελλήνων. Και αστειεύεται με γραβάτες και άλλες φαιδρότητες, ενώ θα πληρώνουμε για πολλά ακόμη χρόνια τις επιλογές του.

Η ρύθμιση που πήρε  για το χρέος απέχει πολύ, όχι μόνον από τις προσδοκίες που είχε καλλιεργήσει, αλλά και από τις δεσμεύσεις που είχε εξασφαλίσει η Ελλάδα από τους εταίρους της ήδη από το 2012.

2. Στην πράξη ποια θα είναι η απάντηση της ΝΔ στο εορταστικό κλίμα που καλλιεργεί ο κ. Τσίπρας;

Δεν θα αφήσουμε την αδίστακτη προπαγάνδα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να κρύψει τις ολέθριες επιλογές τους με φιέστες και νέα ψέματα. Όπως δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης, τη Δευτέρα, η Νέα Δημοκρατία καταθέτει στη Βουλή πρόταση για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την οικονομία. Εκεί, ο κ. Τσίπρας θα απολογηθεί για όσα δεινά έφερε στους πολίτες, αλλά και για τα δεσμά στα οποία συμφώνησε για την επόμενη μέρα της χώρας. Δεν θα αφήσουμε να περάσει ούτε κι αυτό το τελευταίο του ψέμα. Οι Έλληνες αξίζουμε και μπορούμε καλύτερα.


Γ. Οι αποφάσεις του Eurogroup

1. Η Κυβέρνηση μιλά για «ιστορική απόφαση» της Ε.Ε. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Η  απόφαση του Eurogroup είναι όντως ιστορική. Διότι σηματοδοτεί την αρχή του τέλους της πιο καταστροφικής ιστορίας που γνώρισε η Ελλάδα στα χρόνια της Μεταπολίτευσης. Της ιστορίας των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ που στοίχισαν στους Έλληνες 100 δις ευρώ, επειδή απλά είχαν αυταπάτες, όπως και οι ίδιοι πια έχουν το θράσος να ομολογούν. Το ευτύχημα είναι ότι η ιστορία αυτή φτάνει σε μερικούς μήνες στο οριστικό τέλος της. Όταν επιτέλους οι κ. Τσίπρας και Καμμένος αποφασίσουν να κάνουν εθνικές εκλογές και να επιστρέψουν οριστικά στην αντιπολίτευση. Το δυστύχημα ωστόσο είναι ότι οι Έλληνες θα πληρώνουμε ακόμη για αρκετά χρόνια τους πειραματισμούς τους και την καταστροφή που αυτοί επέφεραν στην οικονομία.

2. Τι απαντάτε στην Κυβέρνηση που πανηγυρίζει λέγοντας ότι εξασφάλισε «δέκα χρόνια περίοδο χάριτος για το δάνειο του EFSF, δηλαδή πάγωμα των πληρωμών κεφαλαίου και τόκων μέχρι το 2032», καθώς και για τη «δεκαετή επιμήκυνση των ωριμάνσεων των ομολόγων του δανείου του EFSF»;

Όταν ο κυβερνήσεις Παπαδήμου-Σαμαρά το 2012 πέτυχαν αντίστοιχη 10ετή επιμήκυνση, ο κ. Τσίπρας μιλούσε για «ένα μακρύτερο σχοινί για να κρεμαστούμε». Και ζητούσε «διαγραφή χρέους». Τώρα που η Κυβέρνηση Τσίπρα με τρία χρόνια καθυστέρηση πήρε την ίδια επιμήκυνση που είχαν διασφαλίσει οι κυβερνήσεις Παπαδήμου και Σαμαρά, και μάλιστα χωρίς το κούρεμα χρέους 132 δις ευρώ που πέτυχαν εκείνες (PSI το Μάρτιο και την επαναγορά ομολόγων τον Δεκέμβριο 2012) το εμφανίζει ως μεγάλη επιτυχία. Ποιον πείθει πλην του εαυτού της;

3. Τι απαντάτε στην Κυβέρνηση που πανηγυρίζει για την «εκταμίευση των 15 δισ. ευρώ, τα οποία αυξάνουν το χρηματικό απόθεμα του ελληνικού Δημοσίου στα 24,1 δισ ευρώ»;

Από τα 15 δισ. ευρώ της δόσης ούτε 1 ευρώ δεν πάει στην πραγματική οικονομία. Τα 9,5 δις ευρώ θα «παρκαριστούν» για τη δημιουργία του ταμειακού αποθέματος (cash buffer). Kαι τα 5,5 δις ευρώ θα αποπληρώσουν δανειακές υποχρεώσεις. Ούτε ένα ευρώ από αυτά δεν θα διοχετευθεί στην αγορά που έχει στεγνώσει από την υπερφορολόγηση, τη στάση πληρωμών προς τους ιδιώτες και την αντιαναπτυξιακή πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ταυτόχρονα, πρόκειται για ομολογία αποτυχίας του τρίτου Μνημονίου να εξασφαλίσει στην Ελλάδα απρόσκοπτη πρόσβαση στις αγορές. Προεξοφλείται έτσι ότι η χώρα μας δεν θα μπορεί να δανειστεί με λογικά επιτόκια από τις αγορές και δανείζεται προκαταβολικά από τους εταίρους μας.
Επίσης, η Κυβέρνηση απέτυχε να εξασφαλίσει το σύνολο των πόρων (86 δις ευρώ) που είχαν δεσμευθεί από το τρίτο Μνημόνιο, ενώ πήρε πολλαπλάσια από τα αρχικώς προβλεπόμενα μέτρα λιτότητας εκχωρώντας παράλληλα το σύνολο σχεδόν της δημόσιας περιουσίας στο αιώνιο υπερταμείο που τελεί υπό τον έλεγχο των δανειστών.

4.  Τι απαντάτε στην Κυβέρνηση που πανηγυρίζει για την «επιστροφή κερδών της Ε.Κ.Τ. και των άλλων Κεντρικών  Τραπεζών της Ευρωζώνης ύψους 4,8 δισ. που θα εκταμιευθούν σε 4 ετήσιες ή 8 εξαμηνιαίες δόσεις»;

Ακόμη και στο non-paper της Κυβέρνησης ομολογείται ότι η επιστροφή αυτών των κερδών αφορά περίπου τα μισά χρήματα από όσα δικαιούνταν οι Έλληνες φορολογούμενοι, ενώ ακόμη και αυτά θα δοθούν σε δόσεις, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις.
Υπενθυμίζεται ότι τα κέρδη των Κεντρικών Τραπεζών υπολογίζονταν σε περίπου 13 δις ευρώ. Η επιστροφή αυτών στην Ελλάδα είχε ξεκινήσει τη διετία 2013-2014 επί Νέας Δημοκρατίας και σταμάτησε το 2015 λόγω της Κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου. Αποτέλεσμα της δήθεν περήφανης διαπραγμάτευσης, εκτός των άλλων ήταν να χάσουμε οριστικά τα κέρδη των ετών 2015-2017. Ενώ δικαιούμασταν 9,3 δισ. ευρώ θα επιστραφούν τελικά στην Ελλάδα μόλις 4,8 δις ευρώ. Αντί πανηγυρισμών λοιπόν η Κυβέρνηση θα όφειλε ακόμη και σήμερα να απολογείται.

5. Ισχυρίζεται η Κυβέρνηση  ότι οι δεσμεύσεις που ανέλαβε δεν συνιστούν «νέο Μνημόνιο». Τι απαντάτε;

Πρόκειται για άλλο ένα ψέμα των κ. Τσίπρα και Καμμένου και μάλιστα διαρκείας 4 ετών. Και αυτό γιατί οι δεσμεύσεις που ανέλαβε για την περίοδο μετά το 2018 περιλαμβάνουν νέα δημοσιονομικά μέτρα χωρίς χρηματοδότηση. Δηλαδή ένα τέταρτο Μνημόνιο, χωρίς κανένα αντάλλαγμα από τους δανειστές μας. Κατάφεραν δηλαδή το ακατόρθωτο, Αντί «δάνειο χωρίς Μνημόνιο» που απαιτούσαν, κατάφεραν τελικά -με την υπερήφανη διαπραγμάτευσή τους- να υπογράψουν «Μνημόνιο χωρίς δάνειο».
Συγκεκριμένα -και δυστυχώς για τη χώρα- το «τέταρτο Μνημόνιο» περιλαμβάνει:
  • Μέτρα 5,1 δισ. ευρώ που θα προκύψουν από μείωση των συντάξεων και του αφορολόγητου ορίου, σε 6 μήνες από τώρα. Ανεβαίνει έτσι ο συνολικός λογαριασμός της λιτότητας που έφερε η Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου στα 14,5 δις ευρώ.
  • Υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του Α.Ε.Π. μέχρι το 2022 και 2,2% κατά μέσο όρο μέχρι το 2060!
  • Τριμηνιαία εποπτεία της Τρόικας μέχρι το 2022. Πολύ πιο ενισχυμένη μάλιστα από άλλες χώρες που βγήκαν από μνημόνια, όπως η Κύπρος και η Πορτογαλία.
6.  Πανηγυρίζει ότι η ρύθμιση για το χρέος συνιστά μεγάλη επιτυχία καθώς «οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας για το μεσοπρόθεσμο διάστημα δεν θα υπερβαίνουν το 15% μέχρι το 2042 και το 20% από εκεί και πέρα». Τι απαντάτε;

Είναι το ελάχιστο που θα μπορούσαν να κάνουν για τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών. Η ρύθμιση που συμφωνήθηκε είναι η μόνη που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά ήρθε αργά, δεν είναι αυτόματη και -κυρίως- δεν δίνει οριστική λύση στο ζήτημα του χρέους.
Για παράδειγμα, δεν υπάρχει ρητή αναφορά για τον επιθυμητό λόγο χρέους προς Α.Ε.Π. Αντίθετα, στη συμφωνία του 2012 υπήρχε σαφής αναφορά ότι το χρέος θα πρέπει να ανέρχεται περί το 110% του Α.Ε.Π το 2022. Μάλιστα το Δ.Ν.Τ. στην Έκθεση Βιωσιμότητας του Χρέους (DSA) τον Ιούνιο του 2014 προέβλεπε ότι το αυτό θα ανέλθει στο 117,2% του ΑΕΠ το 2022 (Fiscal Monitor, Απρίλιος 2014). Φέτος, το Δ.Ν.Τ. εκτιμά ότι το χρέος θα προσεγγίσει στο 168,7% του ΑΕΠ το 2022. Δηλαδή, πάνω από 50 μονάδες του Α.Ε.Π. υψηλότερο εξαιτίας της καταστροφικής διακυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου.
Το ονομαστικό δημόσιο χρέος παραμένει πολύ υψηλό και ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί οριστικά είναι η Ελλάδα να επιτύχει υψηλούς και διατηρήσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτή η κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν μπορεί. Χρειάζεται πολιτική αλλαγή και μία νέα κυβέρνηση που να εμπνέει εμπιστοσύνη, να αλλάξει το μείγμα πολιτικής και να υλοποιήσει τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Και αυτή η Κυβέρνηση είναι της Νέας Δημοκρατίας που θα αναλάβει σύντομα το τιμόνι της χώρας.

Υ.Γ. Debt Alert: Χάθηκε το «γαλλικό κλειδί» που θα ξεκλείδωνε την «αριστερή ντουλάπα» για το χρέος... Δύο χρόνια μας μιλούσαν για αυτό και σήμερα δεν θα ακούσετε λέξη από την κατά τα άλλα λαλίστατη Κυβέρνηση.



Αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα για την απόφαση του Eurogroup

1. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της απόφασης του Eurogroup της 21ης Ιουνίου;

Η απόφαση του Eurogroup είναι χειρότερη και από αυτή του 2017.

-       Επιβεβαιώνεται η δέσμευση της Ελλάδας για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022 και 2,2% του Α.Ε.Π. κατά μέσο      όρο για την περίοδο 2023-2060.
-       Επιβεβαιώνεται η επιβολή των πρόσθετων  μέτρων που ψήφισε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ύψους 5,1 δις ευρώ, με πρόσθετη περικοπή των συντάξεων από 1/1/2019, άλλη μια σημαντική μείωση του αφορολόγητου ορίου από 2020 (ή και νωρίτερα αν χρειαστεί), πλήρη κατάργηση του μειωμένου Φ.Π.Α. στα νησιά, καθώς και πλήρη κατάργηση του ΕΚΑΣ. Σε αντίθεση με τα μέτρα λιτότητας, τα αντίμετρα που τάζει η Κυβέρνηση, για να εφαρμοστούν θα πρέπει να υπάρχει ο απαραίτητος δημοσιονομικός χώρος!
-       Επιβεβαιώνεται ουσιαστικά η δέσμευση για την εφαρμογή ενός πρόσθετου Μνημονίου -του τέταρτου Μνημονίου- για την  περίοδο 2018-2022
-       Επιβεβαιώνεται ότι, για αυτό το τέταρτο Μνημόνιο που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελλάδα θα ελέγχεται κάθε τρεις μήνες από την Τρόικα, κάτι που δεν συνέβη σε καμία άλλη χώρα.
-       Επιβεβαιώνεται ταυτόχρονα ότι  η  συμφωνία για το χρέος θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί από το 2014 αν ο κ. Τσίπρας δεν δοκίμαζε στην πλάτη των Ελλήνων τις αυταπάτες του. Για να ισχύουν ωστόσο ακόμη και τα ελάχιστα αυτά μέτρα για το χρέος καθιερώνεται ενισχυμένη εποπτεία κάθε τρίμηνο από την οποία θα κρίνεται αν θα τα παίρνουμε ή όχι. Οι ρυθμίσεις που συμφωνήθηκαν για το χρέος θα εξαρτώνται από την τήρηση του τέταρτου Μνημονίου.  Ζητούμενο για τη χώρα παραμένει η επίτευξη υψηλής, διατηρήσιμης ανάπτυξης. Αυτή η Κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν μπορεί. Η Ελλάδα χρειάζεται πολιτική αλλαγή. Και τη χρειάζεται τώρα.

2. Ποιες άλλες δεσμεύσεις αναλαμβάνει  η χώρα για την περίοδο μετά τις 21 Αυγούστου;

Πέρα από τα παραπάνω, ανάμεσα στα άλλα, η Ελλάδα δεσμεύεται:
 
  • Να αναπροσαρμόσει τις τιμές του φόρου ακίνητης περιουσίας για τον ΕΝΦΙΑ και άλλους φόρους πλήρως, σύμφωνα με τις τιμές της αγοράς έως τα μέσα του 2020.
  • Να αποφύγει τη συσσώρευση νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών και μέχρι τα μέσα του 2019 να ολοκληρώσει την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που προσδιορίστηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο.\
  • Να συνεχίσει να εφαρμόζει μεταρρυθμίσεις με στόχο τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Η ηλεκτρονική κατάθεση νομικών έγγραφων θα εφαρμοστεί σε όλα τα δικαστήρια μέχρι τα τέλη του 2019.
  • Το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να αναπτύξει μέχρι το τέλος του 2018 μια στρατηγική εξόδου για την πώληση των μεριδίων του στις συστημικές τράπεζες. Η ανεξαρτησία του Τ.Χ.Σ. θα τηρηθεί πλήρως και θα συνεχίσει να λειτουργεί υπό εμπορικούς όρους και χωρίς καμία πολιτική ή άλλη παρέμβαση.
  • Να ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα της ενέργειας. Η συμφωνηθείσα εκποίηση της ικανότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη της Δημόσιας Επιχείρησης θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2018.
  • Να ολοκληρώσει τις συναλλαγές για την παραχώρηση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και του ΔΕΣΦΑ (τέλος 2018), των ΕΛΠΕ και της μαρίνας του Αλίμου (μέσα 2019), της Εγνατίας, των ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και των περιφερειακών λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Καβάλας (τέλος 2019). Καθώς και την πώληση των μετοχών της Δ.Ε.Η., του δικτύου ΔΕΠΑ, των περιφερειακών λιμένων Ηγουμενίτσας και Κερκύρας και της υπόγειας αποθήκευσης της Καβάλας (μέσα 2021) και άλλων περιφερειακών λιμένων βάσει των συστάσεων των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ. 
3. Ο κ. Τσίπρας υποστηρίζει πως βγαίνουμε από τα Μνημόνια και δίδεται λύση στο πρόβλημα χρέους. Τι εκτιμάτε;

Δυστυχώς για τη χώρα όλα αυτά συνιστούν άλλη μια πολιτική απάτη. Κι αυτό διότι ενώ ο κ. Τσίπρας έκανε τον Ελληνικό λαό να υποφέρει τρία χρόνια με τα αχρείαστα μέτρα που επέβαλε, το αποτέλεσμα είναι συνολικά αρνητικό.

Πρώτον: Απέτυχε να φέρει μια  καθαρή έξοδο, όπως έταζε, αφού:
-      Θα έχουμε ενισχυμένη εποπτεία που καμία άλλη χώρα που ολοκλήρωσε πρόγραμμα στήριξης δεν είχε κάθε τρείς μήνες.
-   Είμαστε η μόνη χώρα που θα εφαρμόσει επιπλέον μέτρα 5,1 δις στη διετία μετά  την ολοκλήρωση του δανειακού προγράμματος
-     Είμαστε η μόνη χώρα που έχουμε ολόκληρο παράρτημα με δεσμεύσεις για σημαντικές μεταρρυθμίσεις,   αποκρατικοποιήσεις για την επόμενη περίοδο.

Δεύτερον: Απέτυχε σ’ ό,τι αφορά τις δεσμεύσεις του για το δημόσιο χρέος. Το Δ.Ν.Τ. δεν επιβεβαίωσε ότι με αυτά τα μέτρα το χρέος θα είναι βιώσιμο ενώ πριν αναλάβει ο κ. Τσίπρας οι εκθέσεις για τη χώρα μας χαρακτήριζαν βιώσιμο το χρέος. Ταυτόχρονα, το Eurogroup, καθώς δεσμεύεται να επανεξετάσει τη βιωσιμότητα του χρέους το 2032.

Τρίτον: Αφήνει τη χώρα εκτεθειμένη και ευάλωτη στο μέλλον όταν θα πρέπει να αρχίσουμε να ξεπληρώνουμε και μέρος του χρέους, πλην των τόκων.

4. Πως κρίνετε τα μέτρα για το χρέος

Η Κυβέρνηση δεν πέτυχε - ούτε καν επιδίωξε - τίποτα από όσα υποσχόταν. Ούτε διαγραφή, ούτε κούρεμα, ούτε αναδιάρθρωση χρέους. Έγινε απλά και μόνο μια ρύθμιση στην εξυπηρέτηση του χρέους έτσι ώστε οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες να παραμείνουν κάτω του 15% του Α.Ε.Π. μεσοσπρόθεσμα και κάτω του 20% από κει και πέρα.

Για το σκοπό αυτό συμφωνήθηκαν τα ακόλουθα μέτρα:
-           Κατάργηση του επιτοκίου step up (αύξηση επιτοκίου) που έχει συνδεθεί με το δάνειο του δεύτερου προγράμματος (EFSF)
-           Χρήση των κερδών του 2014 από τα ομόλογα που έχουν οι κεντρικές τράπεζες (ANFAs – SMPs) από το λογαριασμό του ESM και συνέχιση της επιστροφής των ANFAs και SMPs του 2017. Αυτά θα επιστρέφονται στην Ελλάδα σε δύο ισόποσες δόσεις, τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο, αρχής γενομένης από το 2018 μέχρι τον Ιούνιο του 2022 μέσω του ειδικού λογαριασμού του ESM και θα χρησιμοποιηθούν για να μειώσουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες η για να χρηματοδοτήσουν άλλες συμφωνημένες επενδύσεις.
-           Παράταση της περιόδου χάριτος για τα δάνεια του EFSF κατά 10 χρόνια και επιμήκυνση της μέσης διάρκειας λήξης κατά 10 χρόνια.

Για την εφαρμογή των μέτρων αυτών η Ελλάδα έχει  αναλάβει τη δέσμευση να ολοκληρωθούν σημαντικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που ξεκίνησαν στο πλαίσιο του προγράμματος του ESM, με βάση τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα. Μόνο με ισχυρή και συνεχή εφαρμογή από την Ελλάδα των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί θα υπάρχει επιστροφή των SMPS ANFAs και κατάργηση του επιτοκίου step up.

Θα υπάρχει δηλαδή στενή εποπτεία για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων και μόνο εφόσον τηρούνται όλες οι δεσμεύσεις θα ισχύουν τα μέτρα ελάφρυνσης!

5. Το Eurogroup ενέκρινε (21.6) την εκταμίευση της πέμπτης και τελευταίας δόσης του τρίτου Μνημονίου ύψους 15 δις ευρώ. Είναι ή όχι σημαντικό;

Είχαμε επισημάνει ότι από την 3η δανειακή σύμβαση παραμένουν στα αζήτητα 27,4 δις ευρώ και είχαμε τόνισε τόσο προς την Κυβέρνηση, όσο και προς τους εταίρους μας την ανάγκη αξιοποίησής τους για να δημιουργηθεί ένα δίχτυ ασφάλειας κατά την έξοδο της χώρας στις αγορές. Τελικά, η κυβέρνηση μπόρεσε να διασφαλίσει την αξιοποίηση μόνο του μισού των αδιάθετων, δηλαδή 15 δις ευρώ. Από αυτό το ποσό 5,5 δις θα χρησιμοποιηθούν για αποπληρωμή του χρέους ενώ 9,5 δις θα χρησιμοποιηθούν για το χτίσιμο του μαξιλαριού ρευστότητας.

6. Ακούγονται αμφισβητήσεις ως προς τη βιωσιμότητα του χρέους. Ποια είναι η θέση σας;

Οι αμφισβητήσεις αυτές εγείρονται τόσο από τη μη συμμετοχή του Δ.Ν.Τ. στο πρόγραμμα και την άρνησή του να επιβεβαιώσει τη βιωσιμότητα του χρέους, όσο και από την απόφαση του Eurogroup να επανεξετάσει τη βιωσιμότητα του χρέους το 2032. Αναφέρεται, μάλιστα, ότι  στη βάση μιας νέας ανάλυσης βιωσιμότητας του χρέους από τους θεσμούς στο τέλος του 2032, το Eurogroup θα αποφασίσει αν χρειάζονται περαιτέρω μέτρα ελάφρυνσης. Προϋπόθεση είναι να τηρείται το ευρωπαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο.

7. Μιλάτε για ενισχυμένη εποπτεία. Τι σημαίνει αυτό;

Η ενισχυμένη εποπτεία σημαίνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, χρονοδιαγράμματα, αλλά και ποινές σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν τηρήσει τα συμφωνημένα. Είναι το πλαίσιο της νέας σχέσης Ελλάδας - θεσμών, το οποίο απέχει πολύ από την καθαρή έξοδο που πέτυχαν οι υπόλοιπες χώρες, που είχαν ενταχθεί σε μνημόνια. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι: Οι μεταρρυθμίσεις θα παρακολουθούνται σε τριμηνιαία βάση και ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συνεργαστεί για το σκοπό αυτό  με την Ε.Κ.Τ., το Δ.Ν.Τ. και τον Ε.Μ.Σ. Η συχνότητα των επισκέψεων των θεσμών -με τη συμμετοχή και του Ταμείου- παραμένει η ίδια. Και μπορεί να μην επισκέπτονται τη χώρα οι εκπρόσωποι των θεσμών για να κρίνουν κατά πόσον η Ελλάδα τηρεί τα συμφωνημένα ώστε να λάβει η χώρα την αντίστοιχη δόση, αλλά θα συνεχίσουν να κρίνουν κατά πόσον η Ελλάδα τηρεί τους όρους, που τίθενται για την περίοδο μετά το τρίτο Μνημόνιο. Αντί για την έγκριση της δόσης  θα συντάσσουν μια έκθεση, που θα παρακολουθείται σίγουρα πολύ προσεκτικά από τις αγορές και θα κρίνει το οικονομικό μέλλον της χώρας. Αν η έκθεση της ενισχυμένης εποπτείας είναι αρνητική, οι αγορές αναμένεται να αντιδρούν δυσκολεύοντας την πρόσβαση της χώρας σε χρηματοδότηση. Επιπλέον οι αναφορές αυτές θα αποτελούν τη βάση επί της οποίας το EG θα αποφασίζει την επιστροφή των SMPs και ANFAs και την κατάργηση του επιτοκίου step up. Ενώ, δηλαδή, μέχρι σήμερα οι αξιολογήσεις γίνονταν για τη χορήγηση δανείων, από τώρα και μετά θα γίνονται για την εφαρμογή των μέτρων που συμφωνήθηκαν για το χρέος.

8. Γιατί ο κ. Τσίπρας δεν κατάφερε τίποτε παραπάνω και τι μπορεί να περιμένουν οι πολίτες από μια Κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας;

Ο κ. Τσίπρας δεν κατάφερε να φέρει τίποτα περισσότερο καθώς δεν κέρδισε την εμπιστοσύνη και δεν έπεισε τους τους εταίρους μας για την αξιοπιστία του.
Οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα από αυτά που έφερε ο κ. Τσίπρας.
Οι Έλληνες μπορούμε καλύτερα με μια νέα κυβέρνηση , της Νέας Δημοκρατίας, που μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη λύση στη κρίση χρέους που ξαναδημιούργησε ο κ. Τσίπρας.
Με σημαντικά ισχυρότερη ανάπτυξη.
Με την ολοκλήρωση και εφαρμογή πραγματικών μεταρρυθμίσεων.
Με τη δημιουργία εμπιστοσύνης στους επενδυτές και στις αγορές.
Δίνοντας πίσω στους Έλληνες τον έλεγχο της ζωής τους, δημιουργώντας νέες δουλειές και φέρνοντας πίσω τα παιδιά μας που έφυγαν.
Η Ελλάδα χρειάζεται υψηλή και διατηρήσιμη ανάπτυξη. Και αυτό μόνο μια Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί να το διασφαλίσει

Δεν υπάρχουν σχόλια: