Σάββατο, 2 Ιουνίου 2018


Μοσχάτο, 2 Ιουνίου 2018

Α. Σκοπιανό

1. Από δηλώσεις κυβερνητικού αξιωματούχου προκύπτει ότι η πιθανότητα συμφωνίας εντός των επόμενων ημερών φαίνεται πως απομακρύνεται, καθώς η πλευρά της ΠΓΔΜ δεν ήταν έτοιμη για συμφωνία. Πώς το σχολιάζετε;

Το πρωί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προφανώς κατ’ εντολήν του κ. Τσίπρα δήλωνε περιχαρής ότι η διαπραγμάτευση για το Σκοπιανό «είναι στο επίπεδο πρωθυπουργών», ότι «διευθετούνται οι τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες» και ότι «από εκεί και πέρα θα υπάρξει συζήτηση των δυο πρωθυπουργών για να καταλήξουμε σε αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία». Και ξαφνικά το απόγευμα κάποιος κυβερνητικός αξιωματούχος προφανώς και πάλι με την εντολή του κ. Τσίπρα έστειλε στα μέηλ των δημοσιογράφων το ακριβώς αντίθετο. Ότι δηλαδή δεν αναμένεται να υπάρξει σύντομα επικοινωνία μεταξύ των δύο πρωθυπουργών, και ότι η συμφωνία απομακρύνεται, ενώ λίγο αργότερα συνέβη και το εξής καταπληκτικό: Ο κ. Κουβέλης να αδειάζει τον κ. Κοτζιά χαρακτηρίζοντας αδικαιολόγητη σπουδή του να προκρίνει  το τέλος της διαπραγμάτευσης. Τι αλήθεια να σχολιάσουμε απ όλα αυτά; Το μόνον που μπορούμε να πούμε είναι αυτό που καταλαβαίνουν οι πολίτες χωρίς καν να το πούμε εμείς. Επιβεβαιώνεται δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, ότι μας κυβερνά μια ασόβαρη Κυβέρνηση που χειρίζεται επιπόλαια ακόμη και τα κορυφαία εθνικά μας ζητήματα με απίστευτη προχειρότητα και ασυγχώρητο ερασιτεχνισμό.

2. Αν τελικά οι δυσκολίες ξεπεραστούν και η συμφωνία προχωρήσει, με βάση τις διαρροές που είχαν γίνει μέχρι χθες, ποια είναι η δική σας στάση;

Πρωτ’ απ’ όλα είναι αδιανόητο το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση των Κομμάτων, της Βουλής, των Ελλήνων πολιτών, από την Κυβέρνηση. Ακόμη και χθες το βράδυ είναι απίστευτο ότι το Μαξίμου επέλεξε τάχα να ενημερώσει με μια διαρροή ενός ανώνυμου αξιωματούχου, χωρίς κανείς να βρει το θάρρος να πει επώνυμα επιτέλους στους πολίτες τι ακριβώς συμβαίνει. Ολα αυτά που ζούμε είναι πρωτοφανή. Καθώς αν το σκεφτείτε ό,τι τελικά μαθαίνουμε προέρχεται από δημοσιεύματα Μέσων ενημέρωσης των Σκοπίων, ενώ είναι απίστευτο ότι έχουν περάσει τρεις ολόκληρες μέρες από τις απαράδεκτες δηλώσεις που έκανε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ κ. Ζόραν Ζάεφ χωρίς κανείς από την Κυβέρνηση να τις διαψεύσει. Και να θυμίσουμε τι δήλωσε γιατί όσα είπε δείχνουν και πόσες υποχωρήσεις ήταν ή είναι ακόμη και σήμερα πρόθυμη η Κυβέρνηση για να επιτύχει την περιβόητη συμφωνία. Ο κ. Ζάεφ λοιπόν δεν είπε μόνον ότι  «υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία», και ότι «η Ελλάδα θα στείλει επιστολή στο ΝΑΤΟ ώστε η ΠΓΔΜ να λάβει πρόσκληση ένταξης στη Συμμαχία», αλλά τόνισε ότι έχει διασφαλίσει για τους συμπατριώτες του τη «μακεδονική» γλώσσα και τη μακεδονική ταυτότητα. Ανεξαρτήτως λοιπόν του τι συνέβη χθες για το οποίο και πάλι δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση, ρωτάμε την Κυβέρνηση και προσωπικά τον κ. Τσίπρα:
•Έχει ήδη δεχθεί τις αλυτρωτικές απαιτήσεις για «μακεδονική γλώσσα» και  «μακεδονική ταυτότητα» της γειτονικής χώρας;
•Έχει υπαναχωρήσει από την εθνική θέση erga omnes, για όνομα το οποίο  να ισχύει για όλες τις χρήσεις και έναντι όλων;
•Έχει δεχθεί την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, χωρίς να έχουν απαλειφθεί από το Σύνταγμα της ΠΓΔΜ όλες οι απαράδεκτες αλυτρωτικές αναφορές;
•Έχει συμφωνήσει σ’ αυτά που λέει ο κ. Ζάεφ χωρίς να έχει τη στήριξη της Κυβέρνησής του ή  τα συνυπογράφει και ο κ. Καμμένος;

3. Εάν τα Σκόπια εντέλει επαναφέρουν όσα δήλωσε ο κ. Ζάεφ, η Νέα Δημοκρατία πώς θα αντιδράσει;

Μια συμφωνία που θα επιβεβαιώνει τα όσα λέει ο κ. Ζάεφ είναι απαράδεκτη για τη Νέα Δημοκρατία, καθώς την θεωρούμε άκρως επιζήμια για τα εθνικά συμφέροντα.  Σε μια τέτοια περίπτωση η Κυβέρνηση θα έχει κάνει αδιανόητες παραχωρήσεις, εγκαταλείποντας πάγιες εθνικές θέσεις, αλλά και θα δώσει προκαταβολικά το πράσινο φως για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. Θα εγκαταλείψει τα όπλα της Ελλάδας για να πάρει αβέβαιες υποσχέσεις. Και αυτό συνιστά εθνική ήττα που δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί.  Γι’ αυτό άλλωστε εξ αρχής η Νέα Δημοκρατία ζητούσε από την Κυβέρνηση να επιμείνει στην  ανάγκη να εκπληρωθούν μέχρι κεραίας οι διαχρονικές προϋποθέσεις που έχουν θέσει όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις και  να μην δεχθεί λύση που  δεν θα είναι ενιαία, άμεση και οριστική. Και όλα αυτά είναι βέβαια απαραίτητο να συμβούν πριν δοθεί η δυνατότητα στη γειτονική μας χώρα να προσκληθεί στο ΝΑΤΟ και να ξεκινήσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε.  Διότι δεν μπορεί να πληρώσει η χώρα μας μια συμφωνία τοις μετρητοίς περιμένοντας την εκπλήρωσή της σε δόσεις. Είναι για μας αδιανόητο να υπάρξει οποιαδήποτε προσέγγιση των Σκοπίων στους ευρωατλαντικούς θεσμούς χωρίς να έχει προηγηθεί οριστική και ενιαία λύση που να ικανοποιεί όλες τις διαχρονικές προυποθέσεις που έχει θέσει η Ελλάδα.

4. Ξέρετε, ωστόσο, ότι η Κυβέρνηση -όπως κάθε Κυβέρνηση- μπορεί να δεσμεύσει τη χώρα υπογράφοντας μια διμερή συμφωνία.

Οι κυβερνήσεις μπορούν βεβαίως να υπογράφουν συμφωνίες με μια βασική και απαραίτητη προϋπόθεση: Ότι διαθέτουν κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Και το ερώτημα είναι αυτονόητο: Διαθέτει ο κ. Τσίπρας την έγκριση των Κοινοβουλευτικών Ομάδων που στηρίζουν την Κυβέρνησή του για μια τέτοια συμφωνία; Ρωτούμε διότι ο κυβερνητικός εταίρος του έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη όχι μόνον ότι δεν θα ψηφίσει μια τέτοια συμφωνία, αλλά και ότι θα εμποδίσει (ΑΝΤ1, 27 Μαρτίου) «με οποιοδήποτε τρόπο τη χρήση του όρου “Μακεδονία” στην ονοματοδοσία της γειτονικής χώρας». Είναι προφανές λοιπόν πως ο κ. Τσίπρας διαπραγματεύεται ως επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ και όχι ως πρωθυπουργός της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Δεν έχει, στο μείζον αυτό εθνικό ζήτημα, τη στήριξη της κυβερνητικής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Για τη Ν.Δ. επομένως είναι αδιανόητη κάθε προσπάθειά του να δεσμεύσει τη χώρα και μάλιστα για μια εθνικά επιζήμια συμφωνία.
 
5. Παρόλα αυτά, μέχρι χθες ο κ. Τσίπρας έδειχνε αποφασισμένος να προχωρήσει στη σύναψη σχετικής συμφωνίας. Αν τελικώς αρθεί το χθεσινό αδιέξοδο εσείς τι θα κάνετε; Θα κάνετε πρόταση μομφής;

Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας οφείλει, πριν δεσμεύσει τη χώρα, να έχει την αυτονόητη σε κάθε δημοκρατική χώρα κοινοβουλευτική νομιμοποίηση. Γιατί αυτό σήμερα δεν συμβαίνει. Εκτός κι αν ο κ. Καμμένος στηρίζει τον πρωθυπουργό στην πρόθεσή του να υπογράψει μια τέτοια συμφωνία. Μόνο που θα πρέπει να διαψεύσει όσα έλεγε έως τώρα και να πάρει ξεκάθαρη θέση στη Βουλή.

6. Λέτε δηλαδή ότι η ΝΔ θα φέρει το θέμα στη βουλή;
Λέμε κάτι που είναι αυτονόητο. Ότι ο πρωθυπουργός δεν στηρίζεται από το σύνολο της Κυβέρνησής του για να δεσμεύσει την χώρα για μια τόσο σημαντική συμφωνία. Επομένως θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποδείξει εμπράκτως ότι διαθέτει την κοινοβουλευτική νομιμοποίηση πριν λάβει οποιαδήποτε απόφαση που θα δεσμεύει την χώρα. Αλλά το ερώτημά σας μάλλον είναι άκαιρο πια καθώς από χθες κάποιος ανώνυμος αξιωματούχους διέψευσε όσα είπε ο κ. Τζανακόπουλος το πρωί. Επομένως μάλλον θα πρέπει να απευθυνθείτε στην Κυβέρνηση να μας πει αν υπάρχει τελικά συμφωνία, και αφού μας την γνωστοποιήσει να ρωτήσετε την αντιπολίτευση για τις επόμενες κινήσεις της.

7. Βλέπετε ενδεχόμενο σύγκλησης του Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών; Κι αν ναι, τι θα κάνετε;

Και αυτό το ερώτημα είναι μάλλον άκαιρο μετά τη χθεσινή διαρροή. Αλλά σε κάθε περίπτωση ο κ. Μητσοτάκης είναι πρόθυμος να ενημερωθεί από τον πρωθυπουργό με όποιο τρόπο επιλέξει κ. Τσίπρας, όταν επιτέλους συνειδητοποιήσει την ανάγκη να διαφωτίσει τους πολίτες και τα κόμματα για το τι ακριβώς διαπραγματεύεται.

Β. Οικονομία

1. Κάποιοι επιμένουν να γυρίζουν τη συζήτηση στα γεγονότα του ’63 και να βάλλουν εναντίον του κ. Μητσοτάκη. Τι τους απαντάτε;

Δεν αποκλείεται να φτάσουν ακόμη και στον Καποδίστρια. Κάνουν βουτιές στο παρελθόν για  να αποπροσανατολίσουν. Προκαλούν τεχνητό διχασμό ακριβώς γιατί δεν έχουν να παρουσιάσουν τίποτα το θετικό από τα 3 και πλέον χρόνια τους στην εξουσία. Δεν τους ακολουθούμε. Όσο και αν επιμένουν να μας γυρνούν στο παρελθόν εμείς θα βλέπουμε μόνον το μέλλον γιατί αυτό απασχολεί κάθε υγιή πολίτη. Θα προσέξατε προφανώς ότι σε όλη τη διάρκεια και αυτής της εβδομάδας καταθέσαμε πολύ συγκεκριμένες προτάσεις για την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων των πολιτών. Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε δύο ομιλίες, αφ’ ενός στον ΣΕΒ και αφ’ ετέρου στον ΣΕΤΕ, στις οποίες ασχολήθηκε αποκλειστικά με ζητήματα που αφορούν την καθημερινή οικονομική πραγματικότητα, το παρόν και το μέλλον. Συγκεκριμένα, με την ομιλία του στον ΣΕΒ ο Πρόεδρος της Ν.Δ. ανέπτυξε το σχέδιό του για μείωση φόρων και επιβαρύνσεων στις επιχειρήσεις σε συνδυασμό με μια νέα συμφωνία με την επιχειρηματική κοινότητα, για μια επιχειρηματικότητα αξιών, που τηρεί τη νομοθεσία και επιβραβεύει τους εργαζομένους.  Στον δε ΣΕΤΕ ανέπτυξε το σχέδιο της Ν.Δ. για τον τουρισμό, το οποίο περιλαμβάνει άμεση μείωση του Φ.Π.Α. στην εστίαση στο χαμηλό συντελεστή του 13%, με απώτερο στόχο όλο το τουριστικό προϊόν (εστίαση και διαμονή) να ενταχθεί στον χαμηλό συντελεστή Φ.Π.Α. που, όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες η Ν.Δ. θα το μειώσει στο 11%.

2. Τι σημαίνει αυτή η μείωση στο 11% όλων των τουριστικών υπηρεσιών για την οικονομία;

Πρόκειται για στρατηγικό στόχο της Νέας Δημοκρατίας, καθώς αποβλέπει στην επιτάχυνση της ανταγωνιστικότητας  και κυρίως στη θωράκιση του ελληνικού τουρισμού. Ο σχεδιασμός μας έχει ως εξής: σε πρώτη φάση, θα θέσουμε άμεσα σε εφαρμογή τη μείωση του συντελεστή της εστίασης από το 24 στο 13%. Στη συνέχεια, όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, θα επιβάλουμε καθολική εφαρμογή του συντελεστή 11% σε όλο τον κλάδο (διαμονή και εστίαση). Θα επανεξετάσουμε όμως και το τέλος διανυκτέρευσης με στόχο την κατάργησή του.

Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι όλες οι ανταγωνιστικές προς την Ελλάδα χώρες -η Κροατία, η Ιταλία, η Τουρκία και η Κύπρος- έχουν σημαντικά χαμηλότερο Φ.Π.Α. τόσο στην εστίαση όσο και στην διαμονή, καθώς ο Φ.Π.Α. στα κράτη αυτά κινείται μεσοσταθμικά στο 10-11%. Επιπλέον, η άμεση μείωση του Φ.Π.Α. στην εστίαση είναι βέβαιον ότι θα αποβεί σταδιακά σε όφελος της ελληνικής οικονομίας, καθώς θα περιορίσει δραστικά τη φοροδιαφυγή στην οποία καταφεύγουν χιλιάδες επιχειρήσεις για να επιβιώσουν.

3. Δεν ανησυχείτε για το κόστος μιας τέτοιας απόφασης στα δημόσια οικονομικά;

Πρωτ’ απ’ όλα με τη μείωση του Φ.Π.Α. στην εστίαση που έγινε από την Κυβέρνηση Σαμαρά αποδείχτηκε ότι είχαμε αύξηση και όχι μείωση εσόδων. Δεύτερον, οι δεσμεύσεις μας είναι κοστολογημένες και καλά μελετημένες. Εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα απελευθερώνει τον τουρισμό από τα δεσμά της υψηλής φορολογίας και της γραφειοκρατίας, ενισχύοντας παράλληλα τις καλές πρακτικές που θα φέρουν την Ελλάδα στην κορυφή των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως.

4. Ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας στον ΣΕΒ πρότεινε μια συμφωνία που λέει «όχι άλλους φόρους και εισφορές, ναι σε επενδύσεις και σε νέες δουλειές». Πώς εξειδικεύεται η πρόταση αυτή;

Είναι γνωστή η δέσμευσή μας για άμεση μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων από το 29 στο 20%, στα μερίσματα από το 15 στο 5% και στον ΕΝΦΙΑ κατά 30%. Δεν περιοριζόμαστε, όμως, μόνο εκεί. Δεσμευόμαστε για κίνητρα, όπως οι υπεραποσβέσεις, ο διπλασιασμός της περιόδου συμψηφισμού ζημιών με κέρδη, η μείωση της φορολογίας σε επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία, οι μειωμένοι φορολογικοί συντελεστές για έσοδα από προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά και η αποσαφήνιση της φορολογικής κατοικίας και η ενίσχυση του προγράμματος golden visa/non-dom που μπορεί να φέρει στην Ελλάδα σημαντικά κεφάλαια από το εξωτερικό. Δεσμευόμαστε επίσης να απλοποιήσουμε δραστικά το επιχειρηματικό περιβάλλον και να διευκολύνουμε τη ρευστότητα.

5. Μήπως τελικά οι φοροελαφρύνσεις που έχετε εξαγγείλει, αλλά και γενικότερα η οικονομική πολιτική σας, απευθύνεται κυρίως προς τους επιχειρηματίες και πάντως όχι σε ανθρώπους με μεσαία και χαμηλά εισοδήματα;

Το πρόγραμμά μας έχει ως κύρια στόχευση να διευκολύνει την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις, ακριβώς γιατί πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο μόνος βέβαιος τρόπος για να δημιουργηθούν περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας, που θα βγάλουν τους ανθρώπους από τη φτώχεια και θα αυξήσουν μισθούς και εισοδήματα.

Πέρα από αυτό, όμως, ακόμη και καθεαυτές οι φοροελαφρύνσεις που έχουμε εξαγγείλει αφορούν άμεσα και τους συμπολίτες μας με μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. Η Ν.Δ., για παράδειγμα, δεσμεύθηκε ότι θα μειώσει τη φορολογία εισοδήματος στους τελευταίους, με τη θέσπιση πολύ χαμηλού εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή ύψους 9%. Υπενθυμίζεται ότι με τη μείωση του αφορολογήτου από την Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, χωρίς καμιά πρόνοια για θέσπιση εισαγωγικού συντελεστή, τα χαμηλότατα αυτά εισοδήματα θα βρεθούν να φορολογούνται με συντελεστή 22%, οδηγώντας σε απώλεια ενός μισθού. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%, για την οποία έχουμε επίσης δεσμευθεί, θα ελαφρύνει το μέσο νοικοκυριό, ώστε να πληρώνει 350 ευρώ αντί για 500 ευρώ κάθε χρόνο.

Επίσης εδώ να τονίσουμε ότι η πολιτική φοροελαφρύνσεων που θα εφαρμόσουμε για τον επιχειρηματικό κόσμο, δεν είναι άνευ όρων. Ο επιχειρηματικός κόσμος θα πρέπει να δεσμευθεί ότι θα επενδύσει στη χώρα μας, θα πληρώνει τους φόρους και τις εισφορές, θα προστατεύει το περιβάλλον, θα πραγματοποιεί περισσότερες και ουσιαστικότερες δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Κυρίως, όμως, θα προσέχει τους εργαζομένους και θα τους κάνει συμμέτοχους στην επιτυχία. Αθέμιτες πρακτικές, όπως η αδήλωτη ή ανασφάλιστη εργασία, δεν χωρούν. Ανήθικες εργοδοτικές μεθοδεύσεις, όπως η συμπίεση μισθού με την απειλή απόλυσης, δεν θα γίνονται αποδεκτές. Καθυστερήσεις δεδουλευμένων ή απασχόληση πέραν του νόμιμου ωραρίου, δεν συγχωρούνται. Μη τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στον χώρο εργασίας, δεν επιτρέπεται.

Θέλουμε η ανάκαμψη της οικονομίας να αφορά όλους. Όχι μόνο τους λίγους προνομιούχους που βρίσκονται κοντά στα συστήματα εξουσίας, αλλά ολόκληρη την κοινωνία. Και βέβαια, όχι μόνο τους μετόχους των επιχειρήσεων, αλλά και τον κόσμο της εργασίας.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια: