Παρασκευή, 1 Δεκεμβρίου 2017

 

Αμφισβητείται η γνησιότητα των εγγράφων Καμμένου

(Βασικά σημεία από την έκτακτη συνέντευξη Τύπου του Τομεάρχη  Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη και Δικαιοσύνης κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, με θέμα τις νέες αποκαλύψεις στο σκάνδαλο της πώλησης αμυντικού υλικού στη Σαουδική Αραβία στο οποίο εμπλέκεται ο κ. Πάνος Καμμένος (30.11)

Τι έχει συμβεί με τα έγγραφα Καμμένου;

Λέει ο κ. Καμμένος, εγώ έκανα τα δέοντα. Εμφανίστηκε ένας άνθρωπος ενώπιόν μου και του ζήτησα μια πληρεξουσιότητα. Ποια είναι η πληρεξουσιότητα που του ζήτησε; Τι εμφάνισε ως πληρεξουσιότητα; Εμφάνισε αυτό το κείμενο, το έχετε δει αυτό ενδεχομένως, Μάιος του 2016. Είναι ένα κείμενο το οποίο το υπογράφει ο ΑντέλαλΣαίφ, Κέρναλ της αεροπορίας. Επισημαίνω σε αυτό το κείμενο τα εξής: Αριθμός πρωτοκόλλου υπάρχει; Που κατετέθη αυτό; Ποιος το έφερε; Σε ποιον το έδωσε; Αυτό το κείμενο, το οποίο προσεκομίσθη είναι πράγματι και το κείμενο που κατετέθη, όπου τυχόν κατετέθη, στο Υπουργείο; Και δεν είναι κανένα άλλο ή παρεμφερές. Τονίζω ότι αυτό είναι ένα κείμενο το οποίοδεν έχει καμία σφραγίδα επικυρώσεως.  Καμία σφραγίδα επικυρώσεως. Είναι μια απλή εξουσιοδότηση.

Όταν αμφισβητήθηκε αυτό το κείμενο, λέει ο κ. Καμμένος, «μα εμείς κάναμε τα νόμιμα και ζητήσαμε από τη Σαουδική Αραβία, επειδή είδαμε ότι αυτό είναι ένα απλό κείμενο, ζητήσαμε από τη Σαουδική Αραβία να μας βεβαιώσει ότι αυτό το κείμενο είναι πραγματικό». Ποιος το ζήτησε αυτό; Μας το απαντά το έγγραφο με αριθμό Φ184/12073 του ΥΕΘΑ που γράφει: «Επιστολή υπ’ αριθ. τάδε. Θέμα: Διεθνείς σχέσεις με Σαουδική Αραβία. Αίτημα ιδιώτη Βασιλείου Παπαδόπουλου». Όχι το Υπουργείο. Ο κ. Βασίλης λέει ότι ελάτε να πείτε, κάντε ένα αίτημα στη Σαουδική Αραβία, για να σας πει κάτι η Σαουδική Αραβία.

Στο έγγραφο αυτό, το οποίο κάνει πλέον το Υπουργείο, στη δεύτερη παράγραφο, επισημαίνεται το εξής: Παρακαλούμε - λέει, λοιπόν - τη Σαουδική Αραβία για την εξέταση αυθεντικότητας της επιστολής. Τι είναι αυτό που σας λέμε από την πρώτη στιγμή; Ότι ο κ.ΑντέλαλΣαίφ δεν έχει τη δυνατότητα να δεσμεύσει τη Σαουδική Αραβία και να ορίζει πληρεξουσίους. Τι ρωτά το Υπουργείο; Έχει εκδοθεί λέει από την αεροπορία, αλλά αφορά το Υπουργείο Άμυνας της χώρας. Αυτό λέει.  Και πηγαίνει αυτό στην πρεσβεία μας. Η πρεσβεία στέλνει ένα γράμμα. Το στέλνει προς το Υπουργείο Άμυνας της Σαουδικής Αραβίας και λέει επιβεβαίωση γράμματος. Στην απάντηση της Σαουδικής Αραβίας, η οποία όμως πως απαντά. Το κρίσιμο. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η παραπάνω αναφερόμενη επιστολή είναι γνήσια και απευθύνεται από τις airforces, την αεροπορία προς την ελληνική πλευρά. Το κρίσιμο, δηλαδή ζήτημα, το οποίο είχε ήδη επισημανθεί, ότι δεν αφορά το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, αλλά μόνο την αεροπορία, επιβεβαιώνεται με την επιστολή που μας καταθέτει ο κ. Καμμένος, ως απόδειξη της γνησιότητας. Επιβεβαιώνεται το προβληματικό της εκπροσωπήσεως. Διότι από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος κ. ΑντέλαλΣαιφ έχει τη δυνατότητα να ορίζει πληρεξουσίους.

Έρχεται ο κ. Καμμένος και καταθέτει δύο ακόμη έγγραφα. Αυτά τα οποία λέει ως endusercertificatesΑυτά τα καταθέτει στη Βουλή. Τι είναι το endusercertificate; Είναι κάτι πολύ κρίσιμο για τις συναλλαγές τις αμυντικές. Προβλέπεται ως βασικό και απαραίτητο έγγραφο από τις συνθήκες που έχουν υπογράψει κυρίως στον ΟΑΣΕ, που είναι συνθήκες για τον ελαφρύ οπλισμό και λέει το εξής: Ότι όταν καταρτίζονται τέτοιου είδους συμβάσεις, αμυντικές, για τέτοιου είδους οπλισμό, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει αυτό το πιστοποιητικό, για να είναι σίγουροι οι συναλλασσόμενοι μεταξύ τους  για το που θα καταλήξουν τα όπλα. Ώστε όταν εγώ πουλάω 300.000, η Ελληνική Δημοκρατία δηλαδή πουλάει 300.000 βλήματα στη Σαουδική Αραβία τα βλήματα αυτά να πηγαίνουν στη Σαουδική Αραβία. Να μη βρεθούν αλλού. Αυτό είναι ένα πιστοποιητικό δεσμεύσεως, πολύ βασικό, προκειμένου να προχωρήσει οποιαδήποτε τέτοιου είδους συναλλαγή. Έρχεται ο κ. Καμμένος και λέει τι πιο επίσημο έγγραφο από αυτό; Το enduserscertificate. Και τι μας φέρνει; Μας φέρνει, λοιπόν, αυτά τα πιστοποιητικά. Τα καταθέτει στο Κοινοβούλιο σε φωτοαντίγραφα.

Ήδη εδώ εμφανίζεται ότι ο κ. Παπαδόπουλος έχει και άλλο ρόλο πλην αυτού που του απονέμει ο κ. Καμμένος που δεν είναι ο πραγματικός του πληρεξουσίου. Κάνει και κάτι άλλο. Είναι η εξαγωγική οντότητα. Άρα δεν είναι πληρεξούσιος. Είναι η εξαγωγική οντότητα.  Δεν είναι ένας άγνωστος στη Σαουδική Αραβία. Και επειδή φωνάζατε, ότι το άλλο είναι ανεπικύρωτο, δεν έχει βεβαίωση από την πρεσβεία, δεν είναι τίποτε, η άλλη εξουσιοδότηση που σας είχαμε δώσει, τώρα σας έχουμε φέρει με σφραγίδες. Σας έχουμε φέρει με σφραγίδες και βεβαιώσεις γνησίου. Τι φωνάζετε; Και πράγματι στο πάνω μέρος, υπάρχει μια βεβαίωση γνησίου της υπογραφής από την πρεσβεία μας. Τι βεβαιώνει η πρεσβεία μας; Ότι ο αξιωματικός, που υπογράφει, ο κ. YaryAbdullohAlAsseri υπογράφει όντως αυτό το έγγραφο. Πήγε στην πρεσβεία μας. Το υπέγραψε ενώπιον του αρμοδίου υπαλλήλου, ο οποίος έβαλε τη σφραγίδα του και επικύρωσε το γνήσιο της υπογραφής. Τι φωνάζουμε εμείς; Τι λέμε; Και κοιτάμε και εμείς οι έρμοι τη σφραγίδα και διαβάζουμε τι γράφει η σφραγίδα και η σφραγίδα βεβαιώνει το γνήσιο της υπογραφής του AbdullahSoudAlAlyani.Δηλαδή, ενός άλλου.Αυτό το κατέθεσε ως έγκυρο έγγραφο, το οποίο αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας την πληρεξουσιότητα του Παπαδόπουλου ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας αυτής της χώρας στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Είχε πει ψέματα. Τώρα, κάνει και χρήσεις πλαστών; Διότι αυτό είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι αυτό που είναι. Εδώ γεννιούνται πια τεράστια ζητήματα. Τι γίνεται σε αυτήν την ιστορία. Εργώδης η προσπάθεια να συγκαλυφθεί ο ρόλος του κ. Παπαδόπουλου.


Παραβίαση του νόμου 3978 του 2011

Στο άρθρο 9 του νόμου 3978 του 2011, που περιγράφει το νομικό πλαίσιο, με τίτλο «Κανόνες Διαφάνειας και καταπολέμησης της Διαφθοράς  που επιβάλλονται στους οικονομικούς φορείς» προβλέπεται ότι: Απαγορεύεται στους οικονομικούς φορείς ή τους νόμιμους εκπροσώπους τους που συμμετέχουν στις διαδικασίες σύναψης και εκτέλεσης συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων στον Τομέα της Άμυνας, να διαθέτουν και να χρησιμοποιούν οποιονδήποτε ενδιάμεσο μεσάζοντα ή πράκτορα κατά διαδικασία σύναψης και εκτέλεσης σύμβασης. Είναι σαφής και κατηγορηματική η διάταξη του νόμου που απαγορεύει τη χρήση μεσάζοντα.

Παρακάτω στο άρθρο 107 που ορίζει το πλαίσιο αξιοποίησης μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού, μας περιγράφεται η διαδικασία. Η διαδικασία συμπεριλαμβάνει: Πρώτον, απόφαση του Συμβουλίου Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων, του ΣΑΓΕ δηλαδή, για πώληση μη αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού. Εδώ τα βλήματα και οι βόμβες ΜΚ 82 και 83.

Δεύτερον, γνώμη της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εξοπλισμών σχετικά με τον τύπο της σύμβασης που θα συναφθεί, σχετικά με τον καθορισμό του ελαχίστου ανταλλάγματος, τους όρους επομένως της σύμβασης.

Τρίτον, απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας μετά από τη διατύπωση της γνώμης από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή.

Και τέταρτον και τελευταίο η  έγκριση από το ΚΥΣΕΑ. Ως γνωστόν η έγκριση του ΚΥΣΕΑ πιστοποιείται δια των υπογραφών που μπαίνουν στο σχέδιο της σύμβασης, που θα εκτελεστεί από την ελληνική πλευρά και ως γνωστόν μεταξύ των υπογραφών που μπαίνουν από το ΚΥΣΕΑ είναι και αυτή του πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Αυτά τα πράγματα νομίζω είναι σαφή και κατηγορηματικά προκύπτουν. Άρα, έχει παραβιαστεί ο νόμος 3978 του 2011; Προφανώς έχει παραβιαστεί.


Για πιθανή ακύρωση της συμφωνίας

Η φημολογούμενη ακύρωση σύμβασης στηρίζεται σε ένα ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου ου θα προτείνει την επιβολή εμπάργκο πώλησης όπλων στη Σαουδική Αραβία. Αυτό το ψήφισμα από μόνο του δε φτάνει. Διότι τον τελικό λόγο θα τον έχει το Συμβούλιο  Υπουργών της Ε.Ε.  Επομένως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα σίγουρο, τίποτα τελεσμένο. Οι  ανθρωπιστικές ανησυχίες στελεχών της κυβερνητικής πλειοψηφίας είναι πολύ όψιμες. Όλο αυτό τον καιρό, πριν έρθουν στο φως της δημοσιότητας όλα αυτά τα στοιχεία για τη δυσώδη αυτή υπόθεση, δεν είχαμε καμία έκφραση ανθρωπιστικής ανησυχίας από κανένα κ. Φίλη, κανένα κ. Κυρίτση, κανένα στέλεχος της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Τώρα τους προέκυψαν. Επομένως, σκεφτόμαστε, ότι όλα αυτά να είναι τελικά μια προσπάθεια δημιουργίας άλλοθι και απεμπλοκής των οποιοδήποτε εμπλεκομένων από οποιαδήποτε ευθύνη τους, πολιτική ή ποινική ή οτιδήποτε άλλο.


ΟΙ ευθύνες θα αποδοθούν

Είναι σωρεία ψεμάτων τα οποία λέγονται. Εκείνο που κρατάμε, όμως, σήμερα είναι ότι έχει αποδειχθεί πως ο κ. Παπαδόπουλος έπαιρνε αμοιβές. Ο κ. Παπαδόπουλος καθόλου πληρεξούσιος δεν ήταν. Ο κ. Παπαδόπουλος ήταν μετά βεβαιότητας ενδιάμεσος μεσάζων. Ο νόμος, μετά βεβαιότητας, έχει παραβιαστεί. Άρα, λοιπόν, ότι κάποιος, συγκεκριμένα ο κ. Καμμένος, έχει παραβεί τα καθήκοντά του.  Γιατί παρέβη το καθήκον του; Γιατί ενώ υπάρχει νόμος, τον παραβίασε; Ποιόν ήθελε να ωφελήσει και ποιόν να βλάψει; Γιατί χρησιμοποιεί ψευδοέγγραφα στο Κοινοβούλιο; Γιατί λέει ψέματα στην Επιτροπή Εξοπλισμών;

Αυτά είναι πράγματα εν όψει του τετελεσμένου πια αδικήματος που μια σοβαρή Κοινοβουλευτική σύνθεση θα ήθελε να ερευνήσει. Αλλά αυτή είναι η Βουλή της συγκάλυψης, είναι η Βουλή της κυβερνητικής πλειοψηφίας  του ΣΥΡΙΖΑ, που θέλει να καλύψει τις παρανομίες του κ. Καμμένου. Αλλά είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει και άλλη σύνθεση του Κοινοβουλίου που θα ασχοληθεί με το ζήτημα αυτό.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Ο νόμος έχει παραβιαστεί σε αυτήν τη συμφωνία. Υπήρξε μεσάζων. Έχουν γίνει και γίνονται τρομερές προσπάθειες παραπλανήσεως του Κοινοβουλίου. Είναι υπόθεση στην οποία έχουν τελεστεί αδικήματα. Είναι στην αρχή της, πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος. Δεν πρόκειται να την αφήσουμε έτσι.


Δεν υπάρχουν σχόλια: