Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

Κυριάκος Μητσοτάκης:
«Δημιουργικά και αυτόνομα δημόσια σχολεία»

(Αποσπάσματα από τη συζήτηση του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με γονείς και δασκάλους στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου 29.9)

«Θέλουμε σχολεία πιο αυτόνομα, πιο δημιουργικά. Σχολεία, που δεν θα προάγουν την παπαγαλία και την αποστήθιση, αλλά θα χτίζουν χαρακτήρες, θα προάγουν τη δημιουργικότητα, θα αντιμετωπίζουν τις ανισότητες, που προκύπτουν μέσα από την ίδια τη διαδικασία. Σχολεία που θα παρέχουν υποστήριξη στα πιο αδύναμα παιδιά, σε εκείνα με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες».

«Δέσμευσή μας είναι να σταθούμε κοντά στο δημόσιο σχολείο. Όσες ελλείψεις και αν έχουν τα σχολεία μας, η μεγάλη διαφορά γίνεται από τους δασκάλους και τους καθηγητές. Από τους καλούς διευθυντές, τους καλούς δασκάλους, με μεράκι, με πάθος για τη δουλειά τους. Αυτούς έχουμε υποχρέωση να στηρίξουμε, πάνω από όλα. Να τους επιμορφώσουμε. Να τους δώσουμε τη δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία. Διότι αυτοί, όπως και οι γονείς, γνωρίζουν καλύτερα ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων».

«Για μένα προσωπικά, η Παιδεία δεν είναι απλά μια πολιτική προτεραιότητα. Είναι απαραίτητη συνθήκη επιβίωσης του Έθνους, σε έναν κόσμο που αλλάζει με δραματική ταχύτητα. Και γι’ αυτό θα εξακολουθούμε να εξειδικεύουμε τις προτάσεις μας για όλες τις βαθμίδες της Παιδείας. Πάντα, όμως, σε συνεργασία, σε συνεννόηση, σε ανοιχτό διάλογο με αυτούς που γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα. Και αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα είναι οι δάσκαλοι, είναι οι καθηγητές, είναι οι διευθυντές, είναι τα στελέχη της εκπαίδευσης και φυσικά οι γονείς».

(Αποσπάσματα από την ομιλία και τη Συνέντευξη Τύπου του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στη Δ.Ε.Θ. 16 και 17.9)

«Αξίζουμε σχολεία που ο επαγγελματικός προσανατολισμός δεν θα είναι κενό γράμμα, αλλά μια πραγματική προσπάθεια να καταλάβουμε τις δεξιότητες, τα ταλέντα, τις πραγματικές επιθυμίες των νέων μας.  Που θα κοιτάει μακριά, θα κοιτάει στο μέλλον. Τα επαγγέλματα του 2030 δεν θα έχουν καμία σχέση με τα σημερινά».

            «Αξίζουμε τεχνική εκπαίδευση που δεν θα είναι επιλογή ανάγκης, αλλά θα εξασφαλίζει πραγματικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Και θα είναι κοντά στην αγορά. Ιδρύουμε ένα πρότυπο σχολείο σε κάθε περιφερειακή ενότητα, ξεκινώντας από τις υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Για τους καλύτερους μαθητές. Αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικό σχολείο».


            «Αναμορφώνουμε ριζικά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το Πανεπιστήμιο ήταν πάντα στην Ελλάδα ο βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και δημιουργίας ευκαιριών για τους νέους.  Γι’ αυτό το λόγο εμείς το αναβαθμίζουμε, εγγυώμενοι καταρχάς την διοικητική και διαχειριστική του αυτοτέλεια. Όλα τα Πανεπιστήμια θα αξιολογούνται από Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας. Και μέρος της χρηματοδότησής τους θα εξαρτάται από την απόδοσή τους».

«Η θέση μου ως προς τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια είναι ξεκάθαρη. Πρέπει, επιτέλους, να αλλάξει το άρθρο 16 του Συντάγματος και να επιτρέπονται και μη κρατικά, και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στη χώρα μας. Οτιδήποτε άλλο είναι στρουθοκαμηλισμός. Την σημερινή πραγματικότητα δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε: 60.000 Έλληνες φοιτητές επιλέγουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό».

«Η έμφασή μου εξακολουθεί να δίνεται στο δημόσιο Πανεπιστήμιο. Μέχρι να μπορέσουμε να αλλάξουμε το Σύνταγμα και να επιτραπούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια και μέχρι να φτιαχτούν αυτά, θα μεσολαβήσει αρκετός χρόνος. Οι παρεμβάσεις μας, όμως, για το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα είναι άμεσες».

«Οι νόμοι Μπαλτά, Φίλη, Γαβρόγλου θα αλλάξουν άμεσα. Το πλαίσιο του πώς εμείς αντιλαμβανόμαστε την οργάνωση των Πανεπιστημίων είναι ήδη έτοιμο. Και θα είναι από τα πρώτα νομοσχέδια τα οποία θα ψηφιστούν».

«Τα Πανεπιστήμια που οραματίζομαι θα είναι ανοιχτά στον κόσμο. Θα μπορούν, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, να δημιουργούν ερευνητικά κέντρα, ξενόγλωσσα προγράμματα εκπαίδευσης, καλοκαιρινά προγράμματα, ειδικά μεταπτυχιακά, σχολές δια βίου μάθησης - ό,τι κάνουν όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου».

            «Το άσυλο θα αποκτήσει ξανά το πραγματικό του νόημα. Και το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα σταματήσει να είναι άντρο βίας και ανομίας. Και οι φοιτητοπατέρες θα βγουν από τα Πανεπιστήμια».

«Στόχος μου είναι, μέσα σε μια δεκαετία, να δημιουργήσουμε τα καλύτερα Πανεπιστήμια της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και από πρωταθλητές στην εξαγωγή φοιτητών να γίνουμε ένα διεθνές ανταγωνιστικό κέντρο εκπαίδευσης και κατάρτισης.  Όπου όλα τα κορυφαία Πανεπιστήμια του κόσμου θα θέλουν να έχουν παράρτημα».

            «Θα αντιμετωπίσουμε άμεσα το μεγάλο χάσμα δεξιοτήτων που υπάρχει μεταξύ πτυχιούχων Πανεπιστημίων και αναγκών στην αγορά εργασίας. Παρότι η ανεργία των νέων αγγίζει το 50%, το ξέρουμε, πως ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων δυσκολεύεται να βρει σήμερα το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι έγκλημα να υπάρχουν διαθέσιμοι σημαντικοί ευρωπαϊκοί πόροι για κατάρτιση και να λιμνάζουν. Γι’ αυτό δίνουμε σημαντική ώθηση σε προγράμματα επανειδίκευσης σε ειδικότητες με υψηλά ποσοστά ανεργίας. Αλλά και σε στοχευμένα προγράμματα επανειδίκευσης εργαζομένων και στελεχών».
Κυριάκος Μητσοτάκης:
«Δημιουργικά και αυτόνομα δημόσια σχολεία»

(Αποσπάσματα από τη συζήτηση του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με γονείς και δασκάλους στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου 29.9)

«Θέλουμε σχολεία πιο αυτόνομα, πιο δημιουργικά. Σχολεία, που δεν θα προάγουν την παπαγαλία και την αποστήθιση, αλλά θα χτίζουν χαρακτήρες, θα προάγουν τη δημιουργικότητα, θα αντιμετωπίζουν τις ανισότητες, που προκύπτουν μέσα από την ίδια τη διαδικασία. Σχολεία που θα παρέχουν υποστήριξη στα πιο αδύναμα παιδιά, σε εκείνα με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες».

«Δέσμευσή μας είναι να σταθούμε κοντά στο δημόσιο σχολείο. Όσες ελλείψεις και αν έχουν τα σχολεία μας, η μεγάλη διαφορά γίνεται από τους δασκάλους και τους καθηγητές. Από τους καλούς διευθυντές, τους καλούς δασκάλους, με μεράκι, με πάθος για τη δουλειά τους. Αυτούς έχουμε υποχρέωση να στηρίξουμε, πάνω από όλα. Να τους επιμορφώσουμε. Να τους δώσουμε τη δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία. Διότι αυτοί, όπως και οι γονείς, γνωρίζουν καλύτερα ποια είναι τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων».

«Για μένα προσωπικά, η Παιδεία δεν είναι απλά μια πολιτική προτεραιότητα. Είναι απαραίτητη συνθήκη επιβίωσης του Έθνους, σε έναν κόσμο που αλλάζει με δραματική ταχύτητα. Και γι’ αυτό θα εξακολουθούμε να εξειδικεύουμε τις προτάσεις μας για όλες τις βαθμίδες της Παιδείας. Πάντα, όμως, σε συνεργασία, σε συνεννόηση, σε ανοιχτό διάλογο με αυτούς που γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα. Και αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα είναι οι δάσκαλοι, είναι οι καθηγητές, είναι οι διευθυντές, είναι τα στελέχη της εκπαίδευσης και φυσικά οι γονείς».

(Αποσπάσματα από την ομιλία και τη Συνέντευξη Τύπου του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στη Δ.Ε.Θ. 16 και 17.9)

«Αξίζουμε σχολεία που ο επαγγελματικός προσανατολισμός δεν θα είναι κενό γράμμα, αλλά μια πραγματική προσπάθεια να καταλάβουμε τις δεξιότητες, τα ταλέντα, τις πραγματικές επιθυμίες των νέων μας.  Που θα κοιτάει μακριά, θα κοιτάει στο μέλλον. Τα επαγγέλματα του 2030 δεν θα έχουν καμία σχέση με τα σημερινά».

            «Αξίζουμε τεχνική εκπαίδευση που δεν θα είναι επιλογή ανάγκης, αλλά θα εξασφαλίζει πραγματικές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Και θα είναι κοντά στην αγορά. Ιδρύουμε ένα πρότυπο σχολείο σε κάθε περιφερειακή ενότητα, ξεκινώντας από τις υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Για τους καλύτερους μαθητές. Αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικό σχολείο».


            «Αναμορφώνουμε ριζικά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το Πανεπιστήμιο ήταν πάντα στην Ελλάδα ο βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας και δημιουργίας ευκαιριών για τους νέους.  Γι’ αυτό το λόγο εμείς το αναβαθμίζουμε, εγγυώμενοι καταρχάς την διοικητική και διαχειριστική του αυτοτέλεια. Όλα τα Πανεπιστήμια θα αξιολογούνται από Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας. Και μέρος της χρηματοδότησής τους θα εξαρτάται από την απόδοσή τους».

«Η θέση μου ως προς τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια είναι ξεκάθαρη. Πρέπει, επιτέλους, να αλλάξει το άρθρο 16 του Συντάγματος και να επιτρέπονται και μη κρατικά, και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στη χώρα μας. Οτιδήποτε άλλο είναι στρουθοκαμηλισμός. Την σημερινή πραγματικότητα δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε: 60.000 Έλληνες φοιτητές επιλέγουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό».

«Η έμφασή μου εξακολουθεί να δίνεται στο δημόσιο Πανεπιστήμιο. Μέχρι να μπορέσουμε να αλλάξουμε το Σύνταγμα και να επιτραπούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια και μέχρι να φτιαχτούν αυτά, θα μεσολαβήσει αρκετός χρόνος. Οι παρεμβάσεις μας, όμως, για το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα είναι άμεσες».

«Οι νόμοι Μπαλτά, Φίλη, Γαβρόγλου θα αλλάξουν άμεσα. Το πλαίσιο του πώς εμείς αντιλαμβανόμαστε την οργάνωση των Πανεπιστημίων είναι ήδη έτοιμο. Και θα είναι από τα πρώτα νομοσχέδια τα οποία θα ψηφιστούν».

«Τα Πανεπιστήμια που οραματίζομαι θα είναι ανοιχτά στον κόσμο. Θα μπορούν, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, να δημιουργούν ερευνητικά κέντρα, ξενόγλωσσα προγράμματα εκπαίδευσης, καλοκαιρινά προγράμματα, ειδικά μεταπτυχιακά, σχολές δια βίου μάθησης - ό,τι κάνουν όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου».

            «Το άσυλο θα αποκτήσει ξανά το πραγματικό του νόημα. Και το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα σταματήσει να είναι άντρο βίας και ανομίας. Και οι φοιτητοπατέρες θα βγουν από τα Πανεπιστήμια».

«Στόχος μου είναι, μέσα σε μια δεκαετία, να δημιουργήσουμε τα καλύτερα Πανεπιστήμια της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και από πρωταθλητές στην εξαγωγή φοιτητών να γίνουμε ένα διεθνές ανταγωνιστικό κέντρο εκπαίδευσης και κατάρτισης.  Όπου όλα τα κορυφαία Πανεπιστήμια του κόσμου θα θέλουν να έχουν παράρτημα».

            «Θα αντιμετωπίσουμε άμεσα το μεγάλο χάσμα δεξιοτήτων που υπάρχει μεταξύ πτυχιούχων Πανεπιστημίων και αναγκών στην αγορά εργασίας. Παρότι η ανεργία των νέων αγγίζει το 50%, το ξέρουμε, πως ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων δυσκολεύεται να βρει σήμερα το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι έγκλημα να υπάρχουν διαθέσιμοι σημαντικοί ευρωπαϊκοί πόροι για κατάρτιση και να λιμνάζουν. Γι’ αυτό δίνουμε σημαντική ώθηση σε προγράμματα επανειδίκευσης σε ειδικότητες με υψηλά ποσοστά ανεργίας. Αλλά και σε στοχευμένα προγράμματα επανειδίκευσης εργαζομένων και στελεχών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: